Overslaan en naar de inhoud gaan

De lange weg te gaan naar effectieve websites

Een Duits onderzoek bevestigt weer eens dat klantgerichte websites nog steeds eerder uitzondering zijn dan regel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoekers van de Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt concluderen uit hun benchmarkingstudie naar de websites van 47 grote Duitse ondernemingen dat veel aanbieders nog lang niet voldoen aan de basisvoorwaarden voor succesvolle e-commerce. In de studie is vooral gekeken hoe klantvriendelijk en -gericht de onderzochte websites zijn. Bijna alle onderzochte ondernemingen bieden de mogelijkheid tot e-mailcontact aan, maar verdergaande mogelijkheden zijn meestal afwezig. Banken en verzekeraars scoren op dit punt het minst slecht. Veel websites zijn daarnaast te ‘zwaar’ en hebben daardoor te lange laadtijden. Gevolg is dat veel bezoekers vroegtijdig afhaken. Zoals gezegd bieden veel bedrijven e-mailcontact aan, maar dat betekent niet dat bezoekers snel antwoord krijgen op e-mails. Vooral als het om klachten gaat, presteren ondernemingen ver onder de maat. Er wordt zelden binnen 24 uur gereageerd, veel ondernemingen hebben dagen nodig om te antwoorden, veel ondernemingen reageren helemaal niet. Ook op dit punt presteerden banken/verzekeraars en de reisbranche relatief het best.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in