Overslaan en naar de inhoud gaan

Veelbekroonde KPN-campagne Evert_45 nu ook als film

Yvette Belt (KPN): ‘We kunnen nu een nieuwe groep jongeren bereiken die twee jaar geleden nog te jong waren om de vlogs te zien.’
Evert_45
Evert_45

De korte speelfilm is een voortzetting op de vlogserie Evert_45, waarin de 13-jarige Evert door middel van vlogs een kijkje in zijn leven biedt tijdens de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog. Evert_45 bereikte in mei 2017 binnen drie weken 1,4 miljoen Nederlandse jongeren.

related partner content for mobile comes here

De campagne (gemaakt door N=5 in samenwerking met Superhero Cheesecake) werd nationaal en internationaal meermalen bekroond, waaronder negen Lovie Awards en de Grand Prix in de categorie entertainment tijdens het Cannes Lions Festival. Omdat de website met Everts verhaal en filmpjes nog altijd veel bezoek trekt, leek het initiatiefnemer KPN een goed idee om al het beeldmateriaal te verzamelen en opnieuw uit te brengen als film.

Andere dynamiek

Yvette Belt, directeur Marketing Communiatie van KPN, verwacht op deze manier een nieuwe groep jongeren te bereiken die twee jaar geleden nog te jong waren om de vlogs te zien. ‘Doordat het nu een lopend verhaal is, is de beleving weer heel anders, ook voor kinderen die de vlogs van Evert_45 destijds hebben gevolgd. Bovendien kunnen ze het verhaal nu in één keer bekijken. Dat geeft een heel andere dynamiek, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het educatieve doel van de serie overeind blijft.’

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei ondersteunt het project van Evert_45. Directeur Jan van Kooten: ‘Het Nationaal Comité is enthousiast over dit soort vernieuwende manieren waarmee de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog onder jongeren wordt bevorderd.’
 

Grote shock

Maurits van Brakel, die de rol van Evert vertolkte, stond versteld van de impact die de vlogserie heeft. Hij vertelt: ‘Het was echt een hele grote shock. Ik had natuurlijk wel een beetje gehoopt dat we veel mensen zouden bereiken, maar dit had ik zelf ook niet verwacht.’ De jonge acteur kreeg de afgelopen twee jaar veel positieve reacties van bekenden en onbekenden. “Soms werd ik zelfs op straat aangesproken, van ‘Hé, jij hebt toch je eigen YouTube-kanaal?’. Mensen dachten echt dat ik Evert was.’

Maurits, die inmiddels 15 jaar is, merkt dat de Tweede Wereldoorlog steeds minder leeft onder zijn generatie: ‘Nog maar weinig klasgenoten hebben opa’s en oma’s die de oorlog hebben meegemaakt. Je merkt dat er rond 4 en 5 mei wel meer over wordt gesproken, ook in de klas.”
 

Filmpremière 3 mei

Evert_45 gaat komende vrijdag (3 mei)  in première in Hilversum en Arnhem.  Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Gratis kaarten voor Hilversum zijn hier te bestellen en voor Arnhem hier (code: gekopkpn). Voor de jongeren die niet bij de première kunnen zijn of die het verhaal graag nog een keer willen zien, is de film vanaf vrijdag ook te zien op YouTubekanaal Evert_45 en via kanaal 23 van KPN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in