Overslaan en naar de inhoud gaan

Pickwick komt met kerst met ‘echt verhaal’ met ‘echte mensen’

In een mini-docu van drie minuten neemt kleindochter opa mee naar het Noorderlicht. ‘Wat zou je graag nog eens willen doen?’
Echte mensen
Echte mensen
© Pickwick
Echte mensen
Echte mensen
© Pickwick

Tien jaar nadat Dela en Wefilm (2012) ‘echte mensen, echte verhalen’ in reclame introduceerden (‘waarom wachten met iets moois zeggen’), leeft deze vorm nog steeds onder merken en reclamemakers. Dat laat Pickwick (JDE) zien met een kerst-mini-docu rond een kleindochter en haar opa, die naar aanleiding van een ‘tea topic’ (de vragen die sedert 2015 op het labeltje van Pickwick-theezakjes staan), een wens van opa in vervulling laten gaan.

related partner content for mobile comes here

Onder de streep luidt de boodschap nog altijd: ‘neem wat meer tijd voor elkaar’. De docu is geproduceerd door Bald Jackal Pictures, het bureau van Beau van Erven Dorens.

Pickwick: de Tea Topic van Simone en Harrie

Geen klacht

Het verhaal kwam volgens Pickwick tot stand doordat de moeder van kleindochter Simone het verhaal naar de klantenservice had gemaild met als onderwerpregel ‘Geen klacht’. De dag na kerst nam Pickwick contact op, waarna bleek dat de hele reis al was geregeld en geboekt, een week in februari 2022. Opa en kleindochter stonden toe dat een cameraploeg meereisde om de docu op te nemen.

De korte versie (1 minuut) is vanaf 1 november live gegaan als TVC in de reclameblokken van de grote Nederlandse zenders en is te zien in de bioscoop. De lange versie (ruim 3 minuten) is online te zien.

Credits

Verantwoordelijk bij Pickwick: Elfi Voorhuis, sr. brandmanager

Productie: Bald Jackal Pictures

Media: Havas Media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in