Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 32 Grand Prix' van Cannes Lions '23

De cases van Microsoft en Clash of clans wonnen tweemaal een Grand Prix.
cannes grand prix
Veel 'purpose marketing' bij Cannes Lions '23
cannes grand prix
Veel 'purpose marketing' bij Cannes Lions '23

De campagne ‘Adlam, an alphabet to preserve a culture' van Microsoft heeft tweemaal een Grand Prix toebedeeld gekregen. Deze case is bedacht en ontwikkeld door McCann New York, het Amsterdamse productiebureau Antinomy Studio heeft hieraan meegewerkt. De campagne heeft als doel om de West-Afrikaanse taal te digitaliseren en zodoende begrijpelijker te maken. Ook de campagne ‘Clash from the past' van Clash of clans - een documentaire waarin de game zijn 'nep- 40e' verjaardag viert- door Wieden+Kennedy Portland heeft twee Grand Prix' gewonnen.

Verder valt op dat de trend van purpose marketing in Cannes nog altijd sterk aanwezig is; vrijwel alle gewonnen cases hebben een maatschappelijke component. Nederland heeft als reclameland geen volwaardige Grand Prix gewonnen, wel hebben ‘we’ vijf Leeuwen in de wacht gesleept, waarover later op Adformatie een analyse verschijnt.

Outdoor
A British Original van British Airways door Uncommon Creative Studio London

Pharma
Scrolling Therapy van Eurofarma door Dentsu Creative Buenos Aires, New York en Chicago

Print & Publishing
Newspapers inside the newspaper edition van Annahar Newspaper door Impact BBDO Dubai

Radio & Audio
Lawyer van Skinny door Colenso BBDO Auckland

Health & Welness
The last performance van Partners Life door Special Auckland

Lions Health Grand Prix for Good
Working with cancer van Memorial Sloan Kettering Cancer Center door La foundation Publicis Chigaco, Publicis Conseil Paris, Le Truc New York, Digitas New York, Saatchi & Saatchi Health New York, Publicis Groupe London

Entertainment
Clash from the past van Clash of clans door Wieden+Kennedy Portland

Entertainment Lions for Gaming
Clash from the past van Clash of clans door Wieden+Kennedy Portland

Entertainment Lions for Music
Beautiful life van Michael Kiwanuka door Smuggler London en Michael Kiwanuka Los Angeles

Entertainment Lions for Sport
Dreamcaster van Michelob Ultra door FCB New York

Design
Adlam, an alphabet to preserve a culture van Microsoft door McCann New York (creatie) en Antinomy Studio Amsterdam (productie)

Film Craft
We cry together door Pglang Los Angeles

Industry Craft
My Japan Railway van JR Group door Dentsu Inc. Tokyo

Digital Craft
Never done evolving ft. Serena Williams van Nike door AKQA Sao Paulo, Portland en Melboure

Creative B2B
Eart4 voor B3 Stock Exchange & United Nations Global Impact door AlmapBBDO Sao Paulo

Creative Data
The artois probability voor Stella Artois door GUT Buenos Aires

Direct
Runner 321 van Adidas door FCB Toronto

Media
Turn your back van Dove door Ogilvy London en David Madrid

PR
Self love bouquet van Doordash door Gut Los Angeles

Social & Influencer
Flipvertising van Samsung door Chep Network Sydney

Creative Business Transformation
Adlam, an alphabet to preserve a culture van Microsoft door McCann New York

Creative Commerce
The subconscious order van Hungerstation door Wunderman Thompson Riyadh

Creative Effectiveness
Shah rukh khan-my-ad van Mondelez door Cadbury Celebrations

Creative Strategy
Plug-inn van Renault door Publicis Conseil Paris

Brand Experience & Activation
Fifa 23 x Ted Lasso van EA Sports Apple door Apple Cupertino en EA Sports Redwood City

Innovation
Mouthpad van Augmental door Wunderman Thompson Lima

Mobile
World cup delivery van Pedidos Ya door GUT Buenos Aires

Glass, the Lion for change
Knock knock van Korean National Police Agency door Cheil worldwide Seoul

Sustainable Development Goals
Where to settle van Mastercard door McCann Poland

Film
Relax, it's iPhone van Apple door Apple Cupertino

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Titanium
The first digital nation van The government of Tuvalu door The Monkeys Sydney

Grand Prix for Good
Anne de Gaulle van Fondation Anne de Gaulle door Havas Paris

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in