Overslaan en naar de inhoud gaan

6pack verbaasd over ‘schaamteloze kopie’ Douwe Egberts-commercial

Gig Hard Seltzer spreekt van ‘een hommage’, maar daar denkt een van de makers van het origineel anders over.
gig douwe egberts
Gig Hard Seltzer heeft makers originele Douwe Egberts-commercial niet ingelicht over 'remake'.
gig douwe egberts
Gig Hard Seltzer heeft makers originele Douwe Egberts-commercial niet ingelicht over 'remake'.

Gig Hard Seltzer heeft bij het uitbrengen van een 'remake' van de Douwe Egberts-commercial uit 2003 geen toestemming gevraagd aan de makers van het origineel. Dat zei Gig-oprichter Bob Ponsen recent in Adformatie. De commercial van het uitgaansdrankje met daarin twee straattaal sprekende oma's betreft een overduidelijke kopie van de bekende Douwe Egberts-commercial van twintig jaar geleden. Ponsen spreekt van een ‘hommage’, maar Mattias Schut, eigenaar van CCCP, het bedrijf achter de originele commercial, is allerminst blij met de kwestie.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Daan Unger

Henkie Thee had hetzelfde idee: https://www.youtube.com/watch?v=Om3JMtVrt0E

René Repko

Naar de rechter. Zonder twijfel.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in