Overslaan en naar de inhoud gaan

Oppo kiest na pitch voor Gracious als digitaal bureau in Nederland

Chinese techmerk wil uiteindelijk meer naamsbekendheid en een groter marktaandeel in Nederland.
Brand visual van Oppo
Brand visual van Oppo
Brand visual van Oppo
Brand visual van Oppo

Gracious heeft de pitch van Oppo gewonnen en wordt het lead-digital agency voor de Nederlandse markt. Het gaat de marketingstrategie van Oppo verder uitvoeren en de positionering in de Nederlandse markt aanscherpen. Uiteindelijk moet dit leiden tot meer naamsbekendheid en een groter marktaandeel. Aan de pitch namen ‘diverse toonaangevende agencies’ deel.

related partner content for mobile comes here

Het van origine Chinese merk Oppo heeft de afgelopen jaren een opmars gemaakt en is inmiddels uitgegroeid tot het vierde smartphonemerk wereldwijd, volgens Strategy Analytics Naast het uitgebreide smartphoneaanbod heeft het ook IoT-producten in zijn aanbod, zoals smartwatches en draadloze headphones.

The Voice en FC Barcelona

Oppo is dinds 2018 in Nederland actief. Het richt zich op het duurzaam verbeteren van het dagelijkse leven van gebruikers, zegt Julia Verwijs, digital-manager bij Oppo: ‘Ons verhaal willen we dan ook, zowel on- en offline, delen met zoveel mogelijk Nederlandse consumenten. Tijdens de pitch heeft Gracious ons laten zien dat ze op creatief vlak weten te verrassen.’

Oppo werkt voor zijn groeistrategie al jaren samen met gerenommeerde merken. In Nederland was het veel in beeld bij The Voice of Holland, ook heeft het samenwerkingen met FC Utrecht en Moco Museum.

Internationaal verbond Oppo zich aan onder meer Roland Garros, FC Barcelona, Wimbledon en Lamborghini. Het strikte het voetballers Neymar en Mohamed Salah voor productlancering campagnes.

De organisatie

Oppo is in meer dan 40 landen actief en heeft wereldwijd zes onderzoeksinstituten en vijf R&D-centra, evenals een International Design Center in Londen. Er werken 40 duizend mensen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in