Overslaan en naar de inhoud gaan

Kika Douglas (LePub Amsterdam): 'Het grote feest bewaren we voor de laatste dag in Cannes'

Op de derde dag van Cannes heeft LePub Amsterdam al drie Leeuwen op zak. Chief creative officer Kika Douglas licht het succes toe.
lepub
Kika Douglas is begin dit jaar gestart als chief creative officer van LePub Amsterdam.
lepub
Kika Douglas is begin dit jaar gestart als chief creative officer van LePub Amsterdam.

'Er hangt een sfeer van trots en opwinding binnen het hele team', zegt de van oorsprong Spaanse Douglas. 'Het is extra bijzonder, omdat ik nog maar net (in februari, red.) bij LePub ben gestart. Ik kwam binnen met veel ambitie, maar als dat een paar maanden later leidt tot erkenning op het wereldtoneel van Cannes, voelt het als een enorme bevestiging dat we op de goede weg zijn. We proberen wel met beide benen op de grond te blijven - we zijn als bureau nog meer genomineerd, dus het grote feest bewaren we nog even voor het eind van de week.'

Het Nederlandse lef

Hoe verklaart Douglas het feit dat LePub Amsterdam vooralsnog zo ongeveer het enige prijswinnende bureau uit Nederland in Cannes is? 'Het is een combinatie van een compromisloze toewijding aan craft, scherpe keuzes maken en een cultuur die geen genoegen neemt met 'goed genoeg'', zegt ze. 'We werken bij LePub met grote klanten zoals Heineken, Philips en Oreo - zij geven ons echt de ruimte om creatief grenzen op te zoeken. Dat vertrouwen zie je terug in ons werk. En doordat we deel uitmaken van het internationale LePub-netwerk, hebben we toegang tot een wereldwijde blik, maar wel met dat typisch Nederlandse lef.'

'We proberen wel met beide benen op de grond te blijven'

Kika Douglas

Prijzen zijn mooie momenten van erkenning, maar uiteindelijk telt 'de reis ernaartoe', meent Douglas. 'De late avonden, de risico’s die we durven nemen, de samenwerkingen. Of we nu nog meer Leeuwen mee naar huis nemen of niet – we zijn trots op het werk en de mensen erachter. En eerlijk gezegd zijn we nog maar net begonnen.'

Kika Douglas is begin dit jaar aangesteld als chief creative officer van LePub Amsterdam (onderdeel van Publicis Groupe). Ze stapte over van 180 Amsterdam en deed eerder bureau-ervaring op bij onder meer Dentsu Creative Amsterdam en Sid Lee New York. Douglas heeft in de loop der jaren talloze Leeuwen gewonnen en mag daar nu dus drie (and counting) bij optellen. Recent is ook managing director Karen Ballenden bij LePub Amsterdam gestart; net als Douglas kwam zij over van 180 Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Marcel Ossendrijver

Congrats!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in