Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationaal Grolsch-account naar J. Walter Thompson

De internationale advertising-activiteiten zullen worden geleid vanuit Londen, voor de Benelux blijft Grolsch samenwerken met Fitzroy.
Miniatuurvoorbeeld
© ANP Foto
Miniatuurvoorbeeld
© ANP Foto

Grolsch heeft besloten om voor zijn internationale marketingcommunicatie-activiteiten samen te werken met J. Walter Thompson. Dat is de uitkomst van een bureaucompetitie. Grolsch zegt in een toelichting op de keuze dat het JWT-team het best in staat was om de ‘big idea’ te vertalen naar alle belangrijke kanalen. Wie verder aan de pitch deelnam, is niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

 

Het van oorsprong Achterhoekse merk, dat in ons land bediend wordt door reclamebureau Fitzroy (zie recente campagne hieronder), is al lang niet meer in Nederlandse handen. In 2008 werd het onderdeel van het Zuid-Afrikaanse SAB Miller. In 2016 werd het merk doorverkocht aan het Japanse brouwconcern Asahi. (Omdat SAB Miller wilde fuseren met AB InBev, moest een aantal biermerken worden verkocht.)

Grolsch Proef Karakter (Bureau: Fitzroy)

Gevolgen voor Nederland

JWT wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een wereldwijd merkplatform. De operatie wordt geleid vanuit Londen, met ondersteuning van lokale bureaus in specifieke markten. Het is de eerste keer dat de advertising van Grolsch een internationale lead krijgt.

Voor de Benelux heeft dit geen gevolgen, zegt Ard Bossema, directeur marketing & strategie bij Koninklijke Grolsch. 'Dit is relevant voor de verdere uitrol van het Grolsch merk wereldwijd. Voor de Benelux werken we naar volle tevredenheid samen met Fitzroy op onze merken Grolsch en Kornuit en dit zullen we in de toekomst blijven doen.

Verantwoordelijk voor het wereldwijde merk bij Grolsch is global brand en innovation director Richard Ingram. Hij zegt dat J. Walter Thompson bij de pitch ‘alle registers heeft opengetrokken’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in