Aan het begin van iedere maand werpen wij een (terug)blik op een aantal sync-friendly songs die de maand ervoor verschenen dan wel gesynct zijn. Sit back, relax & luister (of kijk) naar onze Tracks of the Month!
No Time For Toxic People - Imagine Dragons
Song: No Time For Toxic People
Artist: Imagine Dragons
Startdatum: 22 oktober 2022
Voor een merk waarvan de hoofdwaarden “vrijheid, avontuur en passie” zijn, is een muzikale link met een band die Imagine Dragons heet een bijzonder goede match. De band staat vooral bekend om krachtige songs met een positieve boodschap; ‘No Time For Toxic People’ past dus uitstekend bij wat Jeep het liefste over wil dragen. Dit is dan ook niet de eerste keer is dat de muziek van de Amerikaanse poprock band te horen is in een Jeep commercial - sinds 2014 worden er met regelmaat songs van Imagine Dragons gesync’t in campagnes van het automerk. Een wederzijdse match made in heaven!
Tom Walker - The Best Is Yet To Come
Soms hoor je een lied en speelt zich meteen een filmscène af in je hoofd. ‘The Best Is Yet To Come’ is hier een perfect voorbeeld van. De tekst steekt de luisteraar een symbolisch hart onder de riem, wat voor veel luisteraars een trigger is geweest om eigen verhalen te (durven) delen met elkaar. Het is duidelijk dat Tom Walkers muziek raakt & verbindt - hele waardevolle factoren, ook (of juist!) in de reclamewereld. Zijn eerdere single ‘Leave A Light On’ is dan ook onder meer te horen geweest in een Sony Bravia campagne. Wie gaat er met deze nieuwe single vandoor?
Kernwoorden: power ballad, gevoelig, troost
Sef, Willem - Anorak
De Nederlandse muziekindustrie zou niet hetzelfde zijn geweest zonder toonaangevende artiesten als Sef (Yousef Gnaoui) en Willem (de Bruin). Sef maakte zijn muzikale start als onderdeel van Flinke Namen, net zoals Willem dit deed als helft van het rapduo The Opposites. Met tientallen hits op hun naam, zowel in groepsverband als inmiddels solo, is het niet gek dat hun muziek een rijke sync-geschiedenis heeft. Daarnaast is Sef ook te horen in reclames van o.a. Vodafone en Mr. Marvis, als de voice-over. Op de recente single ‘Anorak’ bundelen de twee hun krachten wederom.
Kernwoorden: Nederlandstalig, hip hop, mellow
Carly Rae Jepsen - Surrender My Heart
De meeste mensen die de naam Carly Rae Jepsen horen vallen, zullen meteen denken aan het lied ‘Call Me Maybe’, de wereldhit waarmee de jonge popster in het vorige decennium doorbrak. In de loop der jaren is het lied veelal in commercials, films en series te horen geweest - en zelfs vandaag de dag blijft de track succesvol gesynct worden, zoals nu in een gloednieuwe Orbit Gum reclame. Recentelijk bracht Jepsen het album ‘The Loneliest Time’ uit, waar wederom een aantal sync-friendly tracks op staan, met als knallend begin de track ‘Surrender My Heart’.
Kernwoorden: teen pop, opzwepend, positief
S10, Froukje - Nooit Meer Spijt
Zowel S10 als Froukje hebben de afgelopen paar jaar razendsnel naamsbekendheid opgebouwd. Ondanks hun relatief korte carrières, zou je ze allebei al veteranen kunnen noemen in de commerciële wereld. Froukje was vorig jaar bijvoorbeeld te zien en te horen in een commercial van de NS, waarvoor ze het lied 'Morgen is het weer vandaag' had geschreven. S10 heeft de TV wereld zelfs uitgespeeld door vorig jaar Nederland te vertegenwoordigen in het Eurovisie Songfestival, dat jaarlijks wereldwijd wordt uitgezonden. Doordat ze veelal dezelfde doelgroep bereiken, is een samenwerking niet onverwacht. ‘Nooit Meer Spijt’ is de tweede single die ze samen hebben uitgebracht.
Kernwoorden: Nederlandstalig, aanstekelijk, pop
Iedere week een selectie van 6 nieuwe tracks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de Amp.Amsterdam Tracks Of The Week mailing. Op zoek naar muziek voor je commercial of film? Neem dan eens een kijkje in UMPG Songs, de database van Universal Music Group.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!