Aan het begin van iedere maand werpen wij een (terug)blik op een aantal sync-friendly songs die de maand ervoor verschenen dan wel gesynct zijn. Sit back, relax & luister (of kijk) naar onze Tracks of the Month!
United and Emirates - Come Fly With Us
Song: Come Fly With Me
Artist: Frank Sinatra
Startdatum: 14 september 2022
Om een nieuwe strategische samenwerking tussen United Airlines en Emirates aan te kondigen, maken de twee internationale vliegtuigmaatschappijen gebruik van muzikale ondersteuning die geen doekjes windt om het doel: ‘Come fly with me’ (of in dit geval “us”). Dit is niet de eerste keer dat de Frank Sinatra klassieker gebruikt wordt in commerciële uitingen met betrekking tot airlines. De track wordt met regelmaat in series en films gebruikt waar vliegscènes aan te pas komen, en zo’n 10 jaar geleden vernoemde BBC er zelfs een hele documentaire over Pan Am naar. Erg origineel is het dus niet, wel effectief!
Interessant: één van de twee songwriters van dit lied heeft daadwerkelijk gevlogen - als piloot in de Tweede Wereldoorlog.
M.I.A - Beep
M.I.A. is een Britse hiphop artiest die haar wereldwijde doorbraak grotendeels te danken heeft aan sync. Zo is ‘Paper Planes’ te horen geweest op de soundtracks van zowel ‘Pineapple Express’ als de Oscar-winnende ‘Slumdog Millionaire’, waardoor dit tot op de dag van vandaag - met zo’n miljard streams - haar grootste hit blijft. Haar nieuwste single ‘Beep’ is enkele dagen geleden verschenen en nu al gebruikt op de officiële FIFA 23 soundtrack. Wat zou de volgende sync worden?
Kernwoorden: krachtig, energiek, rauw
Fred again.. - Danielle (smile on my face)
De Britse producer Fred again.. is sinds zijn Boiler Room debuut in Londen afgelopen juli niet meer weg te denken uit de elektronische muziekscene. Zijn set is één van de meest bekeken Boiler Room video’s van het afgelopen jaar, wat o.a. een maand later resulteerde in een afgeladen concert op het Lowlands festival én de aankondiging van een solo show in de AFAS Live, die binnen enkele minuten uitverkocht was.
Freds muziek is al meermaals te horen geweest in tv programma’s, maar de wereld van reclames moet hem nog ontdekken. Wie durft?
Kernwoorden: up tempo, electronic, dance
RONDÉ - Bright Eyes
De Utrechtse band RONDÉ doet het goed in Nederland - zo is ze in het verleden uitgeroepen tot 3FM Serious Talent en scoorde ze een 3FM Megahit met de aanstekelijke single ‘Run’. Het Nederlandse DJ duo East & Young maakte van deze hitsingle een dansbare remix, die vervolgens gebruikt is in een populaire zomercampagne van Heineken. In de recente single ‘Bright Eyes’ is dezelfde hoeveelheid energie duidelijk hoorbaar, evenals in de vorige, uiterst aanstekelijke, single ‘Love Myself’ - laat de volgende campagne maar komen!
Kernwoorden: feel good, empowering, dansbaar
Angèle - Amour, Haine & Danger
Met muzikale ouders en rapper Roméo Elvis als oudere broer, is het niet gek dat zangeres Angèle ook een flinke naam voor zichzelf heeft gemaakt in de Belgische muziekindustrie. Twee jaar geleden bracht ze de hitsingle ‘Fever’ uit met niemand minder dan Dua Lipa en ook haar nieuwste single ‘Amour, Haine & Danger’ - waarop de Stromae-invloeden sterk te horen zijn - heeft serieuze hitpotentie.
Naast haar muzikale succes is de zangeres ook op beeld populair - zo was ze bijvoorbeeld te zien in een Spring-Summer 2020 Eyewear Campaign van Chanel, waar ze een overkoepelende commerciële samenwerking mee heeft, en verscheen er vorig jaar zelfs een Netflix documentaire over haar carrière.
Kernwoorden: modern, quirky, opzwepend
Iedere week een selectie van 6 nieuwe tracks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de Amp.Amsterdam Tracks Of The Week mailing. Op zoek naar muziek voor je commercial of film? Neem dan eens een kijkje in UMPG Songs, de database van Universal Music Group.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!