Tracks & Sync of The Month

In samenwerking met Universal Music Group deelt Amp.Amsterdam iedere maand een selectie van nieuwe muziek die recent is uitgekomen.

Aan het begin van iedere maand werpen wij een (terug)blik op een aantal sync-friendly songs die de maand ervoor verschenen dan wel gesynct zijn. Sit back, relax & luister (of kijk) naar onze Tracks of the Month!

PLUS Commercial - Goed eten is goed voor iedereen

Song: Never Too Late
Artist: Dawn Brothers
Startdatum: 14 maart ‘22

De sync van deze maand is iets langer dan een maand geleden live gegaan, maar nog steeds te zien in de PLUS commercial van het moment. We kunnen wel zeggen dat PLUS inmiddels bekend staat om muzikale feel-good campagnes, waarmee de kijker doorgaans achtergelaten wordt met een optimistische, levensverbeterende drang. En met zin om boodschappen te doen en lekker gezond te gaan koken, natuurlijk. Want goed én gezond leven begint bij jezelf. 

Voor deze commercial heeft PLUS de hulp ingeroepen van de Nederlandse roots band Dawn Brothers, die voor de gelegenheid een inspirerende soundtrack hebben geschreven, waarbij de boodschap duidelijk is: het is nooit te laat voor verandering.

Martin Garrix, Mesto - Limitless

Als één van Nederlands meest succesvolle DJ’s heeft Martin Garrix eigenlijk geen introductie meer nodig. Ondanks een jarenlange carrière met wereldhits, is zijn debuutalbum ‘Sentio’ pas recentelijk verschenen. Net als alle andere tracks die op het album staan, knalt ‘Limitless’ uit je speakers en is deze uitstekend in te zetten voor campagnes met een “edge”. In de afgelopen jaren is Garrix veelal te zien & horen geweest in campagnes, van merken als TAG Heuer, Armani, AXE en 7UP.

Kernwoorden: house, energiek, hard

Son Mieux - Multicolor

Indie formatie Son Mieux heeft nog maar nét een Edison gewonnen voor het recente album ‘The Mustard Seed’, of de gloednieuwe single ‘Multicolor’ is alweer verschenen. Een paar jaar terug waren ze met de opzwepende ‘Easy’ track te horen in een ING reclame, wat smaakt naar meer. Het Haagse geluid is bijzonder geschikt voor alle campagnes die een extra dosis positiviteit kunnen gebruiken en de kijker/luisteraar dansend verder wil laten gaan met de dag.

Kernwoorden: positief, dansbaar, overwinning

Trombone Shorty - Lie To Me

Troy ‘Trombone Shorty’ Andrews is een Amerikaanse trombone- en trompetspeler uit New Orleans. Dankzij een muzikale familie is Trombone Shorty al sinds zijn 4e levensjaar actief als muzikant en heeft hij in de loop der jaren met veel verschillende artiesten meegespeeld. Denk hierbij aan grootheden als Lenny Kravitz, Aerosmith, Dave Matthews Band, Eric Clapton - om er maar een paar te noemen. Begin 2022 was hij te horen én zien in de nieuwste Folgers commercial en won hij zijn eerste GRAMMY voor z’n samenwerking met artistiek jazz/R&B genie Jon Batiste.

Kernwoorden: feel good, New Orleans, jazz

Nona - Daydream Eyes

De Eindhovense Nona wierf in 2018 bekendheid met het jazzy nummer ‘Sleeptalking’ en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een heuse Amy Winehouse sound-a-like. Haar recente ‘Daydream Eyes’ single zou niet misstaan in een romantische comedy of een parfumreclame.  Maar ook buiten haar eigen songs om is Nona geen vreemde voor de sync wereld - een aantal jaar geleden was ze te horen als de stem van Frank Sinatra’s ‘That’s Life’ in een commercial van Centraal Beheer.

Kernwoorden: pop, hoopvol, zomers
 

Iedere week een selectie van 6 nieuwe tracks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de Amp.Amsterdam Tracks Of The Week mailing. Op zoek naar muziek voor je commercial of film? Neem dan eens een kijkje in UMPG Songs, de database van Universal Music Group.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →