In de podcastserie Reclamemuziek delen insiders hun kennis en inzichten over de maatschappelijke impact van campagnes en hoe muziek daaraan kan bijdragen
“Maak muziek onderdeel van je brandguidelines”
In deze aflevering spreekt host Amber Roner met Kim Smulders (Creatief Merkstrateeg Interpolis) en Stefanie May (Interim Marketing Manager bij o.a. Domino’s, Chocomel & Beyond Meat) over waarom muziek juist géén sluitpost moet zijn en hoe de samenwerking tussen Interpolis en Snelle heeft geleidt tot een award-winning campagne: “We kozen bewust voor een beginnend artiest, want gesettelde artiesten hebben alle keuze en een beginnend artiest kiest ook voor jou als merk”.
Herkenning, emotie en daarmee: positionering
Hoe belangrijk is muziek voor een merk? Super belangrijk! Zowel May als Smulders beamen dat muziek bijdraagt aan herkenning en emotie: het is een manier om jouw merk te onderscheiden van dat van anderen. Met de hoeveelheid platforms waarop een merk van zich kan laten horen is het van belang om meteen een goed gevoel op te roepen en herkenbaarheid te hebben als een merk. Muziek is een van de belangrijkste middelen om dat te bereiken. [...] Er ligt vaak een dik pak aan brandguidelines, maar niks over muziek. [...] Muziek moet eigenlijk een onderdeel zijn van die brandguidlines, want muziek is subjectief.
Luister hier de volledige aflevering via Spotify.
Reclame Muziek
Initiator achter Reclamemuziek, de nieuwe podcastserie over muziek, branding en merken, is Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. In een serie korte afleveringen neemt presentator en multimediajournalist Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek. Ze gaat in gesprek met artiesten, producers, music supervisors, publishers en natuurlijk reclamemakers. Wat betekent geluid voor je merk? Op welke wijze zorgt muziek voor herkenbaarheid en identiteit van je brand?
Voor wie?
Reclame Muziek is een must-listen voor iedereen die in de reclame werkt en wilt weten hoe je boodschap versterkt kan worden of een doelgroep op natuurlijke wijze bereikt. De serie is ook interessant voor artiesten, componisten, producers en muziekliefhebbers die meer willen weten over de mogelijkheden en kracht van muziek, of de wijze waarop een commercial als springplank voor een artiest kan werken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!