Overslaan en naar de inhoud gaan

Millennials missen innovatie bij bedrijven

Jonge mensen zijn overwegend positief over de mogelijkheden van digitale technologie. Maar vinden ook dat bedrijven veel meer zouden moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo stelt Deloitte Touche Tohmatsu Ltd (DTTL)  in zijn derde jaarlijkse . Het adviesbureau ondervroeg hiervoor meer dan 7800 millenials die een hogere opleiding hebben genoten, in 28 landen.

related partner content for mobile comes here

Zeven van de tien ondervraagden geven de voorkeur aan een zelfstandige baan, met hulp van digitale technologie. Een zelfde aantal gelooft ook dat bedrijven een positieve impact hebben op de maatschappij, al kunnen bedrijven volgens hen nog veel meer betekenen als het gaat om maatschappelijke problemen, met name grondstofschaarste (68 procent), klimaatverandering (65 procent) en ongelijke inkomens (64 procent).

Bedrijven zouden ook beter hun best moeten doen om de generatie Y leidershapsvaardigheden aan te leren. 75 procent heeft deze mening. 63 procent gelooft dat de houding van het management de grootste barriere vormt voor innovatie.

De meerderheid gelooft dat werknemers beter hun best moeten doen om innovatief te denken. 78 procent zegt dat men eerder bij een bedrijf zou werken dat bekend staat om zijn innovatiedrive. Dus bedrijven die innovatief denken bemoedigen, het mogelijk maken om je vaardigheden te blijven ontwikkelen, en een positieve contributie leveren aan de maatschappij.

Maar overheden moeten ook beter hun best doen, aldus de millenials. Bijna de helft denkt dat overheden een negatieve impact hebben op maatschappelijke issues als werkloosheid (47 procent) en grondstoffenschaarste (43 procent).

Als bedrijven talent willen aannemen (en behouden), zullen ze moeten laten zien dat ze innovatief zijn en ‘in sync’ met de manier waarop deze groep naar de wereld kijkt’, aldus DTTL. ‘Als je samenwerkt en de verschillende vaardigheden van mensen weet te combineren, dan worden zowel bedrijven als overheden interessanter voor millennials, en kunnen maatschappelijke problemen beter worden aangepakt.’

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat 63 procent van de millennials doneert aan goede doelen, 43 procent wil vrijwilligerswerk doenb, en 52 procent heeft in het verleden een of andere petitie ondertekend.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in