Premium

‘Mijn naam is Peter’ grote winnaar bij Dutch Creativity Awards

The Family Amsterdam, Women Inc. en BrandedU wonnen onder meer de felbegeerde Grand Prix. In totaal zijn er 90 prijzen uitgereikt.

The Family neemt Grand Prix in ontvangst

De Dutch Creativity Awards zijn donderdagavond in het HEM te Zaandam uitgereikt. Onder de 186 genomineerden zijn er door een 150-koppige jury 11 gouden, 29 zilveren en 50 bronzen awards uitgereikt.

Grand Prix: Mijn naam is Peter

De Grand Prix Award gaat naar de budgetloze 'Mijn naam is Peter'-campagne, die door The Family Amsterdam en Tim Arnold AV voor Women Inc. en BrandedU zijn ontwikkeld. De jury roemt de kracht van het concept in 'de ontnuchterende kernstatistieken over de vertegenwoordiging van vrouwen in managementteams.' 'Het is indrukwekkend dat de campagne zonder enig mediabudget zo'n groot wereldwijd publiek heeft bereikt.' De campagne heeft naast de Grand Prix maar liefst 10 awards gewonnen, en mag daarmee met recht de grote winnaar van de avond genoemd worden.

Members Award: The bookcase for tolerance

De Members Award gaat naar The bookcase for tolerance, de campagne voor het Anne Frank Huis van de hand van MediaMonks, Innoceans en Hagens. De campagne heeft in totaal 4 awards gewonnen.

President's Award: Life chats

De President's Award is uitgereikt aan de inclusieve podcast 'Life chats met Ezri en Jhelisa', waarin 'hedendaagse en persoonlijke' onderwerpen worden besproken. De podcast is hier te beluisteren.

Meerdere awards voor The Family en G-Star

The Family Amsterdam is de absolute winnaar onder de bureaus: 15 awards, voor het eerdergenoemde 'Mijn naam is Peter', maar ook voor meerdere campagnes voor G-Star. TBWA\Neboko viel 8 keer in de prijzen, voor diverse campagnes, waaronder Koning Dick Advocaat (Toto) en Skin Statements (Adidas). Ook Halal won acht awards, voor onder meer G-Star en VanMoof.

Naast Women Inc. en BrandedU (9 awards) is G-Star de grote winnaar aan adverteerderskant: in totaal 9 awards, voor de campagnes Say it witcha booty, The rhythm of denim en Wear your denim till the end (door The Family). Zeeman met Skeer, door bureau Persuade, is 3 keer in de prijzen gevallen. Adidas won 3 awards, voor Skin Statements (2x, door TBWA\Neboko) en A frame for every face (TBWA\ en Halal).

Veel diversiteit

Dit jaar stond het thema ‘Unite to Ignite’ centraal, waarmee ADCN wil laten zien hoe creativiteit de potentie heeft om de wereld om ons heen op een positieve manier vorm te geven. De winnaars binnen de acht disciplines, van grote bureaus tot opkomend talent, lieten een grote variëteit van projecten zien. Van de poëtische krant De Blauwe Maandag, verhalen als Future is Forward voor VanMoof, de film Vlekkeloos van Emma Branderhorst, initiatieven als Clothes for Progress, kunstinstallaties als L.O.B.I. Arcade van Brian Elstak tot sociale ecosysteem veranderde projecten als Het Nieuwe Spelalfabet.

Opvallend was de stijging in de discipline Future, waarbij jong talent hun werk kon inzenden. Binnen deze discipline werden dit jaar 14 awards uitgereikt. Daarnaast waren Craft en Communications koplopers waar in beide disciplines 21 awards werden uitgereikt.

Alle winnaars zijn hier te bekijken. 

8 gouden awards

Zie hieronder de overige 8 gouden awards in verschillende disciplines.

COMMUNICATIONS Influencer & Brand Partnerships

Gold Spin: My name is Peter | The Family Amsterdam | Tim Arnold AV | Women Inc., BrandedU

COMMUNICATIONS Social Content

Gold Spin: My name is Peter | The Family Amsterdam | Tim Arnold AV | Women Inc., BrandedU

CRAFT Music

Gold Lamp: De Stoornis Symfonieën | Soundcircus | Klaas Verhoeven | AFIP Online

CRAFT Strategy

Gold Lamp: Skin Statements | TBWA\Neboko, Sophie Ebrard, Loupe&Co | Hill+Knowlton Strategies, MediaCom, Clubhouse, Intermarketing | Adidas

FUTURE Side Project

Gold Lamp: Clothes for Progress | Chloe Struyk, Kees de Klein, Ogenda ter Haar, Nathalie Wouters | Souvenir Official, Pop Trading Company, Het Nieuwe Instituut | Self initiated design fundraiser donating to BLM charities

SOCIETY Diversity, Equity & Inclusion

Gold Lamp: Guess Who: Asian Edition | Rui Jun Luong | Diofics, PAC, funded by ZOZ fonds, PictoRight + volunteers | Personal graduation project Minerva Academy, Groningen

Gold Lamp: Het Nieuwe Spelalfabet | Desiré van den Berg, Jill Mathon | De Bovengrondse, Multitude

SOCIETY Society

Gold Lamp: Catch of the Day 2050 | Ogilvy Social Lab Amsterdam | Tebber Nekkel, Chuck Studio’s, BeSweet Films | Sea Shepherd

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie