MediaMonks is opnieuw het snelstgroeiende bedrijf van Nederland

Het bureau mag zich voor het tweede jaar op rij het snelstgroeiende bedrijf noemen. Ook andere organisaties vallen in de prijzen.

De winnaars van Media.Monks
Afbeelding: Media.Monks

Digitaal productiebureau MediaMonks is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot het snelstgroeiende bedrijven van Nederland in 2022. Dat is bekendgemaakt op het Top 250 Groeibedrijven Event, georganiseerd door Nlgroeit en Erasmus Centre for Entrepeneurship. 

MediaMonks groeide in de afgelopen drie jaar gemiddeld met tachtig procent en met meer dan vierduizend nieuwe fte. Inmiddels werken er wereldwijd meer dan achtduizend mensen bij het van oorsprong Hilversumse bedrijf. Met de sterke groei weet MediaMonks betalingsbedrijf Mollie en bijlesorganisatie StudyWorks achter zich te houden.

Opsteker

Voor MediaMonks is de prijs een tweede opsteker in een korte tijd. In augustus werd al bekend dat het digitale productiebureau één van de vijf partijen is die campagnes voor de Rijksoverheid gaat maken. Achter de schermen rommelt het echter bij S4 Capital, het moederbedrijf van onder meer MediaMonks. De aandelenkoers van S4 Capital is in het afgelopen jaar met liefst tachtig procent gedaald en het bedrijf kondigde een wervingsstop aan om de personeelskosten onder controle te krijgen.

Andere winnaars

Op het Top 250 Groeibedrijven Event zijn ook andere Nederlandse winnaars bekendgemaakt. Zo kreeg Mosa Meat - dat pioniert met kweekvlees - de Impactvolle Groeier-prijs, Fourthline (dat 'digitale identiteitstechnologie' maakt) de Jonge Groeier-prijs en softwarebedrijf Typeqast de Vrouwelijke Groeier vanwege het vrouwelijke leiderschap.

Het prijzenevenement vindt jaarlijks plaats naar aanleiding van een onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie