Overslaan en naar de inhoud gaan

Het ADCN Jaarboek maakt comeback na zes jaar

'Reclame komt en gaat via verschillende type media, maar een tastbaar boek blijft', aldus ADCN.
adcn
Het ADCN Jaarboek door de jaren heen.
adcn
Het ADCN Jaarboek door de jaren heen.

Zes jaar na het verschijnen van de laatste editie brengt ADCN het jaarboek terug, waarmee reclamemakers en hun campagnes weer in de schijnwerpers worden gezet. Het 51ste jaarboek moet komend najaar verschijnen. 

related partner content for mobile comes here

'De terugkomst van hét boek, eindelijk! Hoewel er nu natuurlijk veel online reclame wordt gemaakt, kan alleen een boek het werk dat nooit verloren mag gaan vereeuwigen', zegt ontwerper Joris van Elk, die het boek al van 2013 tot 2018 maakte.

Het eerste ADCN-jaarboek verscheen in 1968. Sindsdien zijn duizenden reclame-uitingen door honderden creatieven beoordeeld en bekroond met een Lamp, waarna finalisten en winnaars in de jaarboeken zijn gedocumenteerd. Een boek zou volgens de ADCN in 2018 niet meer volstaan, waardoor in dat jaar het laatste jaarboek met de titel Fin verscheen. 

Onderbreking

Waarom nu, na een onderbreking van zes jaar, dan toch een comeback? Jouke Vuurmans, boardmember: 'Er is in 2018 voor gekozen om nieuwe initiatieven te introduceren, omdat dat destijds meer relevantie bracht voor de industrie. Nu zijn weer in een moment dat we als club het werk en de mensen áchter het werk de focus willen geven. Het boek is daar een fantastisch middel voor.'

Denise Willigers, directeur ADCN, vult aan: 'Uitingen komen en gaan via verschillende type media, maar een tastbaar boek blijft. In het boek zie je hoe hoog het niveau van reclame in Nederland is. En historisch gezien is het boek interessant, omdat iedere editie een sign of the times.' 

Het boek is hier te bestellen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in