De Leeuwen in de categorieën Creative b2b, Creative data, Direct, Media, PR en Social & Influencer zijn uitgereikt. Als inzender zijn ‘we’ driemaal in de (bronzen) prijzen gevallen. Ook hebben Nederlandse bureaus meegewerkt aan winnende cases.
Media:
-Brons voor Women Inc. en BrandedU 'Mijn naam is Peter' door The Family Amsterdam.
In januari veranderden veel vrouwen hun naam op LinkedIn in Peter. Women Inc. heeft deze oproep gedaan om aandacht te vragen voor het feit dat er in 2022 meer ceo's in Nederland zijn met de voornaam ‘Peter’ dan vrouwelijke ceo's.
-Brons voor Mercedes-Benz 'Millboard' door Publicis Groupe Brussel, Berlijn en Amsterdam (ingezonden door België, Duitsland en Nederland). Bekijk de case:
PR:
Brons voor 'A piece of Ajax' door One Nil Amsterdam (i.s.m. Falsum Breda, Major Fifth Oss en Het PR Bureau). Bekijk de case:
De teller staat hiermee op zeven Leeuwen voor Nederland. Vrijdagavond worden de laatste prijzen uitgereikt.
In de volgende categorieën wint Nederland niet als ‘inzendend land’, maar heeft het wel meegewerkt aan cases.
Creative B2B:
-Brons voor Heineken 'The unwasted beer' door Publicis Italy en Dublin i.s.m. Le Pub Amsterdam
Direct:
-Zilver voor Heineken 'Boycot adds' door Publicis Italy en Buenos Aires i.s.m. Le Pub Amsterdam
-Brons voor Heineken 'The night is young' door Publicis Italy i.s.m. Le Pub Amsterdam en Sizzer Amsterdam
-Brons voor Dell 'I will always be me' door VMLY&R New york i.s.m. Jam3 Amsterdam
Social & influencer:
-Zilver voor 'The virtual Heineken' door Publicis Italy i.s.m. Boomerang Agency Amsterdam
Creative data:
-Geen Nederlandse Leeuw.
Grand Prix
De volgende Grand Prix’ zijn donderdagavond uitgereikt.
- Vice Media 'The unfiltered history tour' door Dentsu Creative Bengaluru
- Decathlon 'The breakaway' door BBDO België
- Mars Petcare 'Hope reef' door AMV BBDO London
- Coinbase 'Less talk, more bitcoin' door Accenture Song New York
- WeCapital 'Data tienda' door DDB Mexico
- Sherwin Williams Coil Coatings 'Speaking in color' door Wunderman Thompson Minneapolis