Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamevrienden David de Winter en Rogier Cornelisse brengen 'terrassenboek' uit

Voor de bundeling van verhalen en tekeningen van de afleveringen van de Parool-serie Toen We Daar Zo Zaten loopt nog een crowdfundingsactie.
Reclamevrienden David de Winter en Rogier Cornelisse brengen samen terrassenboek uit
Reclamevrienden David de Winter en Rogier Cornelisse brengen samen terrassenboek uit
Reclamevrienden David de Winter en Rogier Cornelisse brengen samen terrassenboek uit
Reclamevrienden David de Winter en Rogier Cornelisse brengen samen terrassenboek uit

Reclamevrienden David de Winter en Rogier Cornelisse brengen samen een ‘terrassenboek’ uit. Het boekwerk is een verzameling van verhalen en tekeningen die het art-director-en-copywriter-duo ontwikkelde en die eerder een jaar lang wekelijks gepubliceerd werden in de PS-bijlage van Het Parool. Het verzamelboek draagt de gelijknamige titel als de serie van weleer: Toen we daar zo zaten.

related partner content for mobile comes here

De heren zelf spreken van een serie liefdevolle portretten, in woord en beeld, ‘gemaakt vanaf de mooiste terrassen van de Amsterdam. Van Abina tot Zouk, van de Oudezijds tot de Nieuwendammerdijk en van P.King tot De Hoek. Want Amsterdam blijft het mooist vanaf een terras.’

Verzamelboek: Toen we daar zo zaten
Verzamelboek: Toen we daar zo zaten

Crowdfundingactie en nieuw doel

Om de uitgave van het boek gefinancierd te krijgen is het gezelschap een crowdfundactie gestart, die inmiddels gehaald is. Het boek komt er: hardcover, genaaid, gebonden, een chiq leeslintje, mooi dik papier en met bijzondere vormgeving. 

Nu kondigt het duo een nieuw doel aan: een tweede druk. Dus de crowdfundingactie loopt nog door tot 12 september.

“Hoe kun je níet verliefd worden in deze stad?”
“Hoe kun je níet verliefd worden in deze stad?”

Reclame ontwikkelen op het terras

De Winter (1973) en Cornelisse (1975) kennen elkaar uit de reclame. Ze werken al meer dan twintig jaar regelmatig samen als freelance creatief team. Zo ontwikkelden ze campagnes voor klanten als Calvé, Hema en Melkunie. Dat creatief samenwerken deden en doen ze nog steeds vaak op een Amsterdams terras. De heren geven aan dat het idee voor de Parool-serie ook is ontstaan op een van die terrassen. 

De kunst

De Winter schilderde voor de serie – onder zijn pseudoniem Staaf – het uitzicht vanaf het betreffende terras, terwijl Cornelisse opschreef wat hij zag, rook, proefde, hoorde, voelde en herinnerde. Het terraswerk-leven monde uit in 52 tekeningen en verhalen.

Lees ook: Zelfs tijdens lockdown op reis met boek: 'Made in Amsterdam - Ideas that travel'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in