De crompoucen gaan nu al enige tijd letterlijk als zoete broodjes over de toonbank. Deze samensmelting van croissant en tompouce is een opmerkelijke culinaire trend. Creators en merken delen onder andere verschillende taste test’s of variaties, die als een lopend vuurtje het Nederlandse TikTok algoritme overnemen. Voor merken rest een belangrijke vraag: Wanneer doe je mee en wanneer blijf je aan de zijlijn?
De Zoete Verleiding van Trends
Op Social media verdwijnen trends vaak net zo snel als ze verschijnen. Toch is het belangrijk als merk om af en toe in te springen om relevantie te behouden. Velen zijn al bezweken voor de crompoucentrend waarbij de ene creatie nog minder smakelijk is dan de ander. De snacks gaan zelfs zo ver als de ‘frikan-pouce’, waarbij velen waarschijnlijk zullen denken: ‘waarom?!’ Toch valt er zeker iets te zeggen voor creatieve variaties. Het is een perfect voorbeeld van hoe merken kunnen profiteren van de trend door opvallende en creatieve (en soms onsmakelijke) content te creëren.
Wel of niet instappen?
Het grijpen van de aandacht kan een krachtige marketingstrategie zijn, zolang het op een relevante manier wordt gedaan. Merken moeten echter voorzichtig zijn om niet overboord te gaan en hun merkintegriteit te schaden. Dit kan soms een lastige afweging zijn om te maken. Voelt het echt uit de lucht gegrepen of kan je daadwerkelijk een passend en logisch haakje vinden voor jouw specifieke product of brand? Het is van cruciaal belang om trends te selecteren die op een authentieke manier aansluiten bij de identiteit van je merk, omdat dit een oprechte verbinding met je publiek bevordert. Het kiezen voor trends die echt iets bijdragen aan je merkverhaal zal de impact en geloofwaardigheid van je social media strategie versterken.
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!