De drankcampagnes zijn dan alleen te zien voor mensen in de juiste leeftijdsgroep.
Alcoholmerken hebben al jaren te maken met een verplichte leeftijdscontrole op hun sites. Tot nu toe was het echter niet mogelijk om dit proces ook op Twitter goed door te voeren.
Marketeers van alcoholmerken waren dan ook bezorgd of ze de leeftijden van hun consumenten goed konden controleren bij marketingacties op Twitter, en daardoor terughoudend wat betreft de inzet van het medium.
Heineken, Bacardi, Bud Light en Jim Beam maken in de VS al gebruik van de nieuwe dienst van Twitter, die gisteren live ging. In de VS gebruikt Bud Light promotie-accounts waarbij men Twitteraars op leeftijd van 21 jaar en ouder kan checken, en of ze geinteresseerd zijn in football, gedurende de #whatyoursuperstition-campagne.
Volgens Twitter werkt het systeem op Twitter.com, iOS- en Androidtoestellen.
Hoe Twitter omgaat met de wisselende leeftijden waarop mensen alcohol mogen drinken in verschillende landen, is niet bekend.
Bron: Marketingmagazine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!