TvM-nieuws: Boskalis wil breder met Beach Clean Up Tour

De waterwegenspecialist die in 2014 een SponsorRing won in de categorie Maatschappij wil zijn betrokkenheid bij de schoonmaakactie van de Nederlandse stranden verbreden en verdiepen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2014 werd er dik 20.000 kilo troep van het strand geplukt. Dat stelt Manager Corporate Communications Arno Schikker . In 2014 werd er dik 20.000 kilo troep van het strand geplukt.

Reputatie
Boskalisklanten zijn vooral overheden en grote bedrijven. Een corporate marketingafdeling is er niet. De focus bij een marktreus als deze ligt op inhoud en reputatie.  De vraag is wat een sponsorovereenkomst als die met SDN kan opleveren voor het bedrijf, afgezien van de projectresultaten. Schikker: ‘Naast maatschappelijke bewustwording is dit sponsorschap gericht op het versterken van onze reputatie richting klanten en stakeholders. We laten ermee zien dat ecologie en behoud van milieu zaken zijn waar wij belang aan hechten. De Beach Cleanup Tour is een opvallend fenomeen geworden waar veel over wordt gesproken. Uit de reacties blijkt dat mensen het logisch, maar vooral goed vinden dat Boskalis zich hieraan heeft verbonden.’

2016
Vooralsnog heeft het team corporate communications van Boskalis tot taak om alle relevante zaken rondom de Boskalis Beach Cleanup Tour maatschappijbreed over het voetlicht te brengen. In de nabije toekomst komt daar volgens Schikker mogelijk verandering in. ‘Tot nu toe was onze inzet in dit project vooral gericht op het ondersteunen van SDN en de activatie van medewerkers. Voor volgende edities hopen we dat meer partijen, zoals klanten, leveranciers en partners zich aan het initiatief zullen verbinden. Dan wordt marketingcommunicatie waarschijnlijk relevant. Wanneer we die stap gaan maken, is nog niet bekend. Wel is zeker dat de Boskalis Beach Cleanup Tour nog meerdere jaren zal bestaan, in elk geval tot en met de editie van 2016.’

Opvallende cijfers Boskalis Beach Cleanup Tour 2014:

  • Het aantal deelnemers steeg naar bijna 1.500, een toename van 260 procent ten opzichte van de vorige editie.
  • De gegenereerde free publicity had een waarde van bijna één miljoen euro. In 2013 was dat ruim 400.000 euro.
  • Het aantal Facebookvolgers van Stichting De Noordzee verdubbelde ruimschoots sinds vorig jaar en gaat nu richting 5.000.

 

Artikelen uit Tijdschrift voor Marketing worden integraal geplaatst op MarketingOnline. U zoekt een sleuteltje? Abonnees hebben een code ontvangen. Nog geen abonnee? U kunt : voor tien euro ontvangt u drie maanden het maandelijks tijdschrift en onbeperkt toegang op MarketingOnline.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie