Instagram test met een nieuwe functie: samenwerken aan carrousel feed posts. Een creatieve mix om meer samenwerkingen te stimuleren en om een interessante ervaring te creëren voor gebruikers. Laat anderen content toevoegen aan jouw post en bouw samen aan een verzameling content vanuit verschillende perspectieven.
Krachten bundelen voor authentieke content
Als creator en eigenaar van de carrousel post heb je zelf de volledige zeggenschap. Voordat toegevoegde posts voor anderen zichtbaar worden, moeten ze jouw goedkeuring krijgen. Zo behoud je de controle over je eigen post. Deze nieuwe functie biedt de mogelijkheid om merken en creators te laten samenwerken, maar het biedt ook de kans om een sterke community op te bouwen. Door de krachten te bundelen kunnen merken en creators nog beter authentieke en herkenbare content maken. Iedereen kan jouw post ‘joinen’, en dat is super leuk voor de community.
De Instagram battle
Het is interessant om te zien hoe ook Instagram steeds weer nieuwe functies test. Over het algemeen is deze nieuwe functie voor collaboratieve Instagram feed posts een leuke toevoeging die de betrokkenheid van gebruikers op het platform zeker zal vergroten. We zijn wel benieuwd hoe Instagram deze nieuwe engagement optie gaat pushen via het algoritme, want de afgelopen maanden hebben we vooral gezien dat het bereik van Reels veel hoger was dan dat van feed posts of stories.
Zodra deze functie officieel uitrolt zullen steeds meer gebruikers met deze functie gaan experimenteren waardoor we nog meer inspirerende content op Instagram kunnen verwachten.
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!