Test 1,2,3
Dat het onmogelijk is om nieuwe dingen te verzinnen laat Facebook maar weer eens zien. Ook in Nederland zijn ze aan het testen met een ‘uptvote’ en ‘downvote’ knop voor bij posts, naast de like knop. Waar kennen we dit van? Juist, Reddit. Hoe het werkt? Er wordt een algemene ‘score’ van een post weergegeven. Als er dus door een persoon wordt geupvote staat de post op een score van 1, als iemand downvote gaat de score weer terug naar 0. Duidelijk toch? We zijn benieuwd wanneer de functie definitief wordt uitgerold, en of dit de like button niet overbodig gaat maken.
Twitter claps back
Twitter houdt niet van leugenaars. En daarom is er van een aantal gebruikers het account geblokkeerd. Wat deze gebruikers fout hebben gedaan? Nou, ze hebben zich geregistreerd op het platform terwijl ze nog geen 13 jaar waren, en dat mag niet. Gebruikers die jonger zijn dan 13 hebben de keuze om hun geboortedatum niet op te geven óf kunnen ervoor kiezen om erover te liegen. Wanneer aangegeven wordt dat een gebruiker jonger is dan 13 mag het platform alleen gebruikt worden na toestemming van de ouders. Het lijkt nu zo te zijn dat Twittergebruikers blokkeert die hun leeftijd hadden aangepast of alsnog toegevoegd. Deze gebruikers kunnen wel een nieuw account maken, maar zijn toegang tot hun oude account kwijt. Goeie zet of een beetje overdreven van Twitter?
Sharing is caring
Ook Snapchat gooit een nieuwe udpate op je! Het is vanaf nu namelijk mogelijk om je locatie te delen met één specifieke vriend. Hiervoor was het wel al mogelijk om je locatie te delen via de Snapmap, maar dan is hij direct zichtbaar voor al je vrienden. Je kunt de locatie van een vriend opvragen, of hem zelf beschikbaar maken voor een specifiek persoon. Als je je locatie deelt blijft deze 8 uur zichtbaar, wat wel iets is om rekening mee te houden!
Adverteren op Pinterest
En wel met video’s om precies te zijn! In een persbericht lieten ze weten dat de mogelijkheid eraan komt om gepromote video’s over de breedte van het scherm te laten zien. Normaal gesproken biedt Pinterest gebruikers een grid waar ze doorheen kunnen scrollen, waarbij veel content wordt samengeperst in een kleine ruimte. Deze nieuwe functie zou adverteerders een gigantische blikvanger bieden ten opzichte van de opties die er hiervoor waren.
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!