Porsche ronkt China proficiat

Happy birthday 'gezongen' door een ronkende rij Porsches. Nu weet China hoe een Porsche klinkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Probleem: in China rijden nog maar heel weinig Porsches rond en daardoor kennen Chinezen het herkenbare geluid van een langsscheurende Porsche niet. Op die manier kan je onmogelijk van dat geluid gaan houden. Het bureau Fred & Farid Shanghai verzon een oplossing voor het probleem en koppelde daar ook nog eens de 50ste van de aan.

Eerlijk is eerlijk, het idee is niet nieuw. Een online game waarbij het publiek een liedje kan spelen door &;iets anders dan toetsen&; als toetsen te gebruiken. Porsche lanceerde het spel met &;happy birthday&; in brullende Porsche 911-geluid.

Het is dat Porsche een campagne rond het motorgeluid lanceert.

Als we Fred & Farid Shanghai mogen geloven leverde de hele case indrukwekkende cijfers op. De &;Porschepiano&; is wereldwijd 1,9 miljoen keer bespeeld. Zie verder de case film hieronder.

 

Resultaten
De viral video is door 2,8 miljoen mensen bekeken in twee maanden
De 911-piano is wereldwijd 1,9 miljoen keer bespeeld
Op Weibo, het Chinese twitter, zijn er 43 duizend reacties op gegeven

Credits
Campaign: 911 BIRTHDAY SONG
Advertiser: PORSCHE (CHINA) MOTORS LTD
Agency: FRED & FARID SHANGHAI
Executive Creative Directors: Fred & Farid
Creative Directors: Feng Huang, Gregoire Chalopin
Associate Creative Director: Laurent Leccia
Art Director: Laurent Leccia
Copywriters: Laurent Leccia, Adrien Goris, Jean Baptiste Le Divelec
Brand Supervisors: Carsten Balmes, Estella Yang, Logan Xu, Bob Shen
Agency Producers: Alexandra Marik, Terry Jin
Account Director: Vivian Wang
Account Manager: Kylie Wang
Director: Jan Richter-Friis
Production Company: RSA Films Asia
Executive Producer: John Payne 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie