Overslaan en naar de inhoud gaan

Platform Content zet Marketing achter naam, wil af van imago van 'makers'

Met de toevoeging van ‘marketing’ wil de organisatie benadrukken dat het draait om het bouwen van merken.
platform content marketing
platform content marketing

Platform Content, de brancheorganisatie voor contentmarketingbureaus, gaat verder onder de naam Platform Content Marketing. Met de toevoeging van ‘marketing’ wil de organisatie benadrukken dat het allang niet meer draait om een club bureaus die louter en alleen content produceren. Het draait om het bouwen van merken en het activeren van doelgroepen. Naast naamsverandering krijgt de vereniging ook een nieuwe visuele identiteit en website

related partner content for mobile comes here

Meer dan contentmakers

Platform Content Marketing zet zich als brancheorganisatie al jaren in voor het verder ontwikkelen van het vakgebeid contentmarketing. 'Wat je in de markt vaak hoorde, is dat men ons puur en alleen zag als een club van makers. Niet meer en niet minder', zegt Coen Zeevenhooven, voorzitter van Platform Content Marketing en eigenaar van Axioma Communicatie.

De dienstverlening van de bureaus gaat volgens hem veel verder. 'We bouwen merken van A tot Z en kennen de doelgroep als geen ander. Dat moeten we meer uitdragen. Je ziet namelijk dat reclamebureaus steeds meer ruimte claimen binnen ons domein. Dan is het aan ons om ook een keer het podium te pakken.'

Meer exposure

Volgens Coen Zeevenhooven, de vorig jaar Carlijn Postma opvolgde, zijn kennisontwikkeling, talent en exposure de drie belangrijkste pijlers voor de toekomst van Platform Content Marketing. Een nieuwbakken redactieteam – met redactieleden van enkele aangesloten bureaus – plus een nieuwe website moeten o.a. gaan bijdragen aan die gewenste exposure en kennisdeling.

Topcases

Naast deze initiatieven wil Platform Content Marketing via een zogeheten Content Marketing Topcase Avond ook aandacht schenken aan vooruitstrevende en hoogstaande cases van de verschillende bureaus. Deze cases krijgen een plek op www.cmta.nl

Zeevenhooven: 'Toen, vanwege de coronacrisis, de Grand Prix Content Marketing van 2020 werden afgeblazen, hebben we met elkaar naar een manier gezocht om mooie cases toch een podium te kunnen bieden. Ik denk dat we daar met CMTA goed in geslaagd zijn.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in