Merknamen ontwikkelen is ons vak maar ook het verzamelen van opvallende en hilarische namen is inmiddels dagelijkse kost. Hoog tijd om de leukste vondsten te delen. De Namespotting Weekly verschijnt elke donderdag met een aantal opvallende merknamen en/of slogans. Elke week een selectie binnen een bepaald (actueel) thema.
Sinterklaas is al even in het land, maar het is dit keer niet de Goedheiligman die de show steelt. De hoofdrol wordt geclaimd door Zwarte Piet. Maar zo mogen hem waarschijnlijk niet lang meer noemen. Dit jaar wordt hij vergezeld door een bont gezelschap van figureren die hem van de troon willen stoten. We zetten een paar kandidaten op een rijtje.
Gooit deze kandidaat van NTR roet in het eten voor Zwarte Piet?
Gouda bedacht de Stroopwafel- en Kaaspiet. Geen serieuze opties natuurlijk, maar wel geslaagde mediastunt van de stad. De intocht trok op televisie een recordaantal kijkers.
Het lachen vergaat je bij het zien van de Clownpiet van NTR.
SweetPiet - in een aantal varianten - is een creatie van Dolly Bellefleur (getekend door Wilbert van der Steen). Om de kritiek op het te hoge zoetgehalte alvast te pareren heeft Ijspiet een tandenborstel in zijn hand.
De Kleuren- of Regenboogpiet. Ook wel genoemd Compromispiet.
De Superpietjes (Stroopwafel Piet, Kaas Piet en Zwarte Piet), te herkennen aan hun masker, zijn een creatie van Jeffrey Schreuders.
In Gouda is overigens zelfs de Sinterklaasletter niet meer veilig.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!