Microsoft toont het grote publiek vanaf 5 januari advertenties in zijn Windows-software. Meer dan één miljard actief gebruikte apparaten draaien op Windows. Microsoft zet na een pilot in 2022 nu groots in op reclames in de Microsoft Store. Gebruikers installeren apps en games vanuit deze digitale winkel.
Adverteerders kunnen hun apps en games promoten via het Microsoft Store Ads-programma. Er komen ook advertentiemogelijkheden buiten de Microsoft Store, meldt Mediapost op basis van een presentatie van Microsoft.
164 landen
In 2022 heeft Microsoft zijn advertentie-experiment uitgebreid met honderd landen. Dit experiment heet Microsoft Advertising en is nu beschikbaar in 164 landen en 35 talen. De techreus nodigt adverteerders uit om campagnes te starten in de appwinkel. Campagnes beheren kan via het Microsoft Advertising-platform.
Microsoft zegt scherpe cost per click-tarieven te hanteren en belooft - afhankelijk van de markt - een conversie van maximaal veertig procent.
Reclames voor hotelkamers
Microsoft lanceert deze maand ook Hotel Price Ads. Dit zijn gesponsorde zoekresultaten die real-time de beschikbaarheid van hotelkamers tonen, bedoeld om de gebruiker te informeren. Gebruikers zien deze advertenties binnenkort in de Bing-zoekmachine en Bing Maps - twee diensten van Microsoft die concurreren met Google Search en Google Maps.
Meer mogelijkheden
In de tweede helft van 2024 wil Microsoft een native advertising solution aanbieden in de widgets van het Windows-besturingssysteem, Bing Search en andere software.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!