Merken zijn natuurlijk op sociale media om dichter bij de klanten te staan, ze te helpen, maar lopen daarmee ook het risico een behoorlijke flater te slaan.
Dat overkwam de MediaMarkt afgelopen week. Een betwijfelbaar webcare-moment veroorzaakte een ophef waardoor de social media-afdeling door het stof moest.
Het begon met deze tweet van een klant.
En daarop volgde deze reactie.
En toen besloot MediaMarkt het volgende te reageren (de tweet is inmiddels verwijderd)
Het wordt meteen duidelijk dat MediaMarkt's reactie niet in goede aarde valt.
En al snel worden er excuses gemaakt.
Maar dat is voor sommigen nog niet genoeg..
De bewuste MediaMarkt-comment wordt opgepakt en mensen delen hun ongenoegen.
Ondertussen maakt de klantenservice overuren.
Sommige mensen vatten de reactie anders op.
MediaMarkt vindt deze steun fijn, maar geeft ook hier aan het slippertje te betreuren.
Wij vroegen MediaMarkt tot slot om een reactie en deze is volledig in lijn met hun reageren op de socials:
'Allereerst bedankt dat jullie ons de kans geven om onze kant te belichten. We doen ons uiterste best om van de social media kanalen van Media Markt iets leuks te maken. Een medewerker heeft geprobeerd leuk uit de hoek gekomen maar heeft hierbij helaas volledig de plank misgeslagen. We betreuren dit ten zeerste en hebben de medewerker hierop aangesproken. Media Markt is er voor iedereen.'
In samenwerking met de Adformatie deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel van The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sander van den Berg.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!