Kansen voor contentmarketing in de zorg zijn legio, maar de sector laat ze liggen

Richard van Berkel zet communicatieprofessionals en marketeers op het spoor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waar of niet waar? Als je overgewicht hebt, ben je minder vruchtbaar. Het is een van de vragen in de ‘thuis-in-je-lijftest’ van , een van de zeldzame Nederlandse voorbeelden van topcontent in de zorg – volgens Richard van Berkel, auteur van het zojuist verschenen ‘Succesvolle contentmarketing in de zorg’.

Artsen van vlees en bloed

UMC en Agis namen het initiatief voor dit, naar eigen zeggen ‘eerste wetenschappelijk verantwoorde medische platform dat 100% gericht is op vrouwen’. De website brengt op een toegankelijke manier medisch nieuws, vraag-antwoordrubrieken met artsen van vlees en bloed, achtergrondinformatie en een lange lijst activiteiten. Onder de vlag van het contentplatform worden hardcore medische evenementen en lezingen georganiseerd, maar ook wellness-avonden en workshops look good, feel better, voor vrouwen met kanker.

Hormonen en ouder worden

De domeinen van VrouwMC variëren van hormonen tot ouder worden en seksualiteit. De content loopt uiteen van informatieve video’s met medisch specialisten tot handige doe-lijstjes en ‘vrouwenfeitjes’. Leerzaam en leuk lopen door elkaar heen. Twitter, Facebook en een aardige dosis free publicity ondersteunen de bekendheid van het platform.

Zorgmarketing is contentmarketing

Helaas moeten voorbeelden van geslaagde contentmarketing in de Nederlandse zorgpraktijk met een loep gezocht worden. En dat is jammer, want zorgmarketing is contentmarketing – aangezien klassieke communicatie en marketing in deze sector niet langer voldoen. Voor het bereiken van zorgconsumenten en -professionals is modern marketinginzicht voor nodig. Contentmarketing dus. Haak in op de mediaconsumptie van de hedendaagse consument, overtuig met inhoudelijke communicatie en besef dat zelfs de meest ideële zorgverlener iets moet verkopen: autoriteit en betrouwbaarheid, aldus Richard van Berkel.

combineert theoretisch inzicht, tips en aansprekende voorbeelden voor de volle breedte van de zorgsector. Het is het tweede boekje van LVB Networks, na ‘Aan de slag met Content Marketing’ van Aart Lensink.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie