Demand Generation in B2B

Hoe creeër je vraag door relevante kennis te delen en relaties op te bouwen met klanten? Ontdek het tijdens deze clinic bij Beeckestijn.

Demand Generation is een essentiële strategie in B2B-marketing. Het doel is om vraag te creëren door relevante, waardevolle kennis te delen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Dit kun je zien als Contentmarketing 2.0: content die niet alleen oplossingen biedt, maar ook de problemen aankaart die je oplost. Het is content die de identiteit van jouw bedrijf en merk onderstreept en laat zien voor wie je er bent.

Dit vereist een andere aanpak dan simpelweg af en toe een artikel of case study te publiceren. Marketingteams vragen zich ondertussen af hoe ze hun leadgeneratiecampagnes kunnen optimaliseren, hoe ze formulieren effectief inzetten en hoe ze succes kunnen meten aan de hand van MQL’s en SQL’s. De meest succesvolle marketeers integreren hun contentstrategie naadloos met een goed doordachte go-to-marketstrategie. In deze clinic van Beeckestijn Business School ontdek je hoe Demand Generation een cruciale rol speelt in jouw B2B-marketingstrategie.

Wat kun je verwachten?

  • Wat houdt Demand Generation in?
  • Het verschil tussen Demand Gen en Lead Gen
  • Hoe begin je met Demand Generation?
  • Inspirerende voorbeelden
  • Praktische tips en trucs

Over de spreker

Mariëlle Meijwes is oprichter van Redwired, een collectief van B2B professionals. Redwired coacht en traint B2B marketing-en salesteams om te komen tot een effectieve contentstrategie, betere proposities en een geïntegreerde marketing- en salesaanpak. Van origine een marktonderzoeker en heeft ruim 18 jaar marketingmanagement- en strategie ervaring in start-ups tot grote corporates in IT, Telecom, Media, Maritiem, Energie en Techniek.

Praktische informatie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →