De voetbalfilmpjes, interviews en inhakers van merken vliegen je om de oren. Somention laat zien hoe je met evenementen als het EK kunt bouwen aan een loyale community rondom jouw merk.
Actualiteit zorgt voor loyaliteit
Inhakers scoren nog steeds goed op social! Door in te spelen op actuele onderwerpen laat je als merk zien dat je op de hoogte bent van wat er speelt binnen de maatschappij en jouw community. Inhaken op actualiteiten kun je doen met gevatte content, maar de meeste winst behaal je uiteindelijk in de commentsectie. De manier waarop jij omgaat met binnenkomende reacties bepaalt uiteindelijk het succes van jouw post.
Engagement boost
Wanneer je inspeelt op een trending topic heb je grotere kans op meer engagement onder jouw post. Maar wanneer je actief inzet op community management en écht in gesprek gaat met jouw doelgroep, weet je deze nog dichter naar je toe te trekken. Community management creëert een diepere connectie met je volgers, draagt bij aan een positieve merkreputatie en versterkt merkloyaliteit. Bovendien kun je uit alle comments en interacties bruikbare inzichten verzamelen die je kunt gebruiken voor alle toekomstige content.
Maak content die je doelgroep wil zien
Het relevant houden van je merk in een snel evoluerend sociaal landschap is essentieel voor de duurzaamheid van je succes. Pas wanneer je begrijpt wat jouw doelgroep wilt zien, ben je in staat content te maken die aanslaat. Social gaat namelijk verder dan alleen bereik. Je wilt dat mensen iets van jouw merk vinden, dat ze jouw inspanningen onthouden en er met hun vrienden over praten. Dat lukt alleen als je zelf onderdeel wordt van het gesprek.
Zo werkt het
Voor MediaMarkt wisten onze community managers op creatieve wijze in gesprek te gaan met de doelgroep en zo de comment sectie aan te jagen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!