Trending deze week: Instagram Friendstories creëert een ketting van user generated content

Haal meer uit jouw UGC strategie dankzij de ‘friendstories’ functie

Instagram

Instagram gaat opnieuw (zie ons vorige artikel over carrousels) de creatieve toer op met een gloednieuwe collaboratieve functie: het maken van stories speciaal voor je vrienden. De optie, genaamd "Friendstories’, voegt een speelse dimensie toe aan het maken en delen van stories.

Kettingreactie

Je weet hoe het werkt: je bent getuige van een prachtige zonsondergang, je maakt er een foto van en plaatst hem op je Instagram verhaal om te delen met je vrienden. Maar nu, in plaats van het alleen met je eigen vrienden te delen, kies je voor de 'friendstories'-optie. Je stuurt je kunstwerk direct naar een geselecteerd account van een vriend, die het bekijkt en kan besluiten het aan zijn of haar eigen verhaal toe te voegen. Het resultaat? Een kettingreactie van creativiteit en connecties.

UGC

Vet! Maar wat betekent dit voor merken en creative agencies? Het opent een deur naar een eenvoudige verzameling van user generated content (UGC). Creators kunnen hun video's direct naar merken sturen, waardoor ze het gemakkelijk kunnen delen op hun social kanalen. Imagine, jouw creatie als ster van het verhaal op het profiel van je favoriete merk. Een win-win-scenario! Hoewel Instagram bevestigt dat ze deze optie momenteel alleen met geselecteerde gebruikers testen, kunnen marketeers en bedrijven al beginnen na te denken over hoe ze deze update kunnen benutten.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie