Influencertips van Insta en nieuwe advertentietools voor TikTok

Social-contentbureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal.

Alles op de beat met TikTok’s Music Machine

Een lekker deuntje mag natuurlijk nooit ontbreken in een succesvolle video. TikTok breidt daarom de opties uit voor muziek en creativiteit in de korte video’s. Wat je ermee kan? Niet alleen zelf meedansen, maar ook de achtergrond laten meebewegen of zelf geluidseffecten toevoegen. En dat alles is mogelijk met elk nummer uit de TikTok-music-library. 🎶

Het eerste dat TikTok uitbrengt is een bewegend landschap. De geanimeerde achtergrond beweegt mee op de beat van je favoriete song. De bergen stijgen en dalen in de achtergrond als jij staat te dansen. Maar TikTok belooft nog veel meer als het gaat om de muziek op het platform, zoals een Music Machine. Hiermee voeg geluidseffecten toe tijdens het opnemen van je TikTok om zo een geheel originele sound te maken.

Naast de Music Machine, komen er nog andere opties:

Delayed Beats - Verschillende foto’s achter elkaar vormen een video. De beat van de muziek bepaalt hoe lang de foto in beeld is.

Tekst Beats - Geanimeerde tekst bij de video die op de beat verschijnt.

Solid Beats - Visuele effecten die synchroniseren met de muziek.

Mirror Beats - Overgangen in het beeld die, je raadt het al, op de beat passen.

Werkelijk alles kan dus meebewegen op de beat. Nu alleen jij nog en je TikTok is een gegarandeerd succes! 😉

Kleding uitzoeken, passen en kopen via Snapchat

Make-up testen of schoenen passen kon al via de Snapchat AR-functie, maar de aankomende maanden gaat de app nog een stapje verder. Eind mei kunnen we de aankondiging van de Snapchat e-commerce functie, eCommerce-Push verwachten. In deze functie zitten straks fullbody AR-filters en kledingaanbevelingen op basis van je foto’s.

Kledingadvies is het gevolg van de Screenshop-overname die Snapchat onlangs heeft gedaan. Screenshop laat kleding zien die jij mogelijk interessant vindt. De app scant jouw foto’s om jouw kledingstijl te identificeren, en doet op basis daarvan vervolgens aanbevelingen. Snapchat laat deze functie waarschijnlijk terug komen onder ‘Memories’, de plek waar je nu opgeslagen foto’s vindt.

Het is duidelijk dat Snapchat e-commerce naar het platform wil trekken en er wordt dan natuurlijk ook een Snapchat sausje overheen gegooid. Zie jij jezelf al kleding passen door een Snapchat-lens? 🛍️

Screenshop

Boost je Insta campagnes met deze tips voor influencer marketing

Een goede samenwerking kan jouw campagne een enorme boost geven. Nog niet eerder influencers ingezet? Dan kan je waarschijnlijk wel wat tips gebruiken. Instagram helpt zelf graag een handje, en delen zijn tips voor het inzetten van influencers. 👏

1: Gebruik de creativiteit van je fans 🖊️

Meer betrokkenheid bij je merk, dat is wat influencers kunnen waarmaken. Laat dan ook echte fans van je merk content maken. Want zoals Instagram zegt: “Wie kan er beter inhoud maken waar klanten van houden dan klanten zelf?". Influencers weten maar al te goed wat authentieke en creatieve content is.

2: Vind tevreden klanten en deel hun verhalen 🗣️

Gebruik de verhalen van tevreden klanten. Niet alleen influencers met veel volgers hebben een positieve invloed, maar ook andere tevreden klanten. Deel daarom hun verhalen en boost deze op jouw socials voor meer bereik!

3: Zet influencercontent in voor je ads 📈

De laatste tip: de beste ads op social bevatten branded content. Hoe je dit het beste kunt doen? Adverteer zelf met de content van influencers. Hierdoor combineer je de invloed van de influencer en de targeting van je advertentie. Hierdoor krijgt je persoonlijke berichten en daarmee onderscheid je je van traditionele advertenties.

Kortom: creatieve influencercontent, oprechte verhalen en branded-content-ads zijn de drie belangrijkste tips voor het gebruiken van influencer content op Instagram. Dus wacht niet langer en sla de handen ineen met een influencer!

TikTok-advertenties naar nieuw level

47% van de TikTok-gebruikers heeft ooit iets gekocht wat ze heeft gezien op TikTok, maar het platform wil een dit percentage groter maken. De app komt daarom met nieuwe opties voor advertenties. We zien dat TikTok al langer gefocust is op het uitbreiden van e-commerce, zoals we besproken in nummertje 3 van #Lekkersociaal. De ontwikkelingen zijn dus vooral gefocust om meer en meer inkomsten te realiseren voor adverteerders.

De eerste nieuwe optie zijn Collection Ads. Hierin worden productcatalogussen getoond in een video van het merk. Hierdoor is het voor merken makkelijker om vanuit een video direct producten aan te bevelen en te stimuleren tot aankoop.

Als tweede optie wil TikTok dynamische productadvertenties gaan inzetten. Klinkt ingewikkeld, maar het is eigenlijk heel simpel. Door gebruikers te targetten en te kijken naar hun gedrag op het platform, wil TikTok passende advertenties aanbieden. Brengen deze opties TikTok naar het volgende level?

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social-content-bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie