Formido heeft de beste, Hornbach de slechtste folder van de week

Nu iedereen 'back to school' is, gaan de folders deze week over nazomeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met een beetje geluk gaat het weer hierbij een handje helpen. 
Wel wat opvallende zaken deze week in de folderzak, zoals het nieuwe gezicht van Etos, met het logo waar ze in 1919 in Eindhoven mee begonnen zijn. Op de laatste pagina zien we (pas) wat historisch fotomateriaal. Helaas geen verwijzing naar op de website, want dat ziet er leuk uit.

Vomar

Verder een leuke drie weken actie van het puur Hollandse Vomar: &;Vaderlands voordeel&; in een eigen look & feel. Hoge korting op Hollandse producten en 500.000 Hollandse producten gratis bij besteding van 20 euro of meer. Een duidelijke keuze met een eigen gezicht.

Aldi en Lidl

Vreemd en onbegrijpelijk blijf ik de worsteling vinden van zowel Aldi als Lidl. Beiden vinden het blijkbaar moeilijk om de winkel als eenheid te presenteren. Het komt niet verder dan een onsamenhangende hoeveelheid spreads bij Aldi en bij Lidl verschillende niet bij elkaar optellende folders. Het lijkt wel of ik door verschillende winkels loop.

Aldi covert bijvoorbeeld met Biologische producten en schakelt hiermee goed door naar pagina 2-3. Dan moet ik mezelf door een aantal totaal andere en op zichzelf staande spreads heen slaan om op 10-11 weer bij Biologisch te zijn.

En Lidl, met drie verschillende folders, heeft ook geen idee hoe een winkel die onder meer DKW, tuinartikelen, schoeisel, kleding en meubelen verkoopt toch een eigen totaalgezicht kan hebben. Wellicht stuurt de afdeling inkoop wat te stevig mee.

Formido

De beste folder komt deze week van het vriendelijke Formido. Goede voorkeuze, overzichtelijke en verzorgde opmaak, goed kleurenspel waardoor de folder ondanks de vele onderwerpen lekker doorloopt. En op een bepaalde manier de lezer ook inspireert om enkele klussen nu daadwerkelijk aan te pakken. Misschien zijn alleen de pagina&;s 22-23 &;In de tuin&; wat te lente-achtig.

Hornbach

De slechtste folder is deze week van Hornbach. De folder begint veelbelovend met een krachtige cover.
&;Er is altijd iets te doen&; is de stevige headline met een visual van een met steengruis bedekte borende man. Lekkere cover. Helaas gaat na de cover het licht meteen uit en belanden we in een serie spreads die te vol zijn, geen focus hebben en onsamenhangend zijn.
&;Er is altijd iets te doen&; en bij Hornbach begint dat bij de folder.

Om de ambitie voor betere folders kracht bij te zetten organiseren we op 24 september vanaf 13.30u tot 17.30u een folderclinic bij JUMP! Maximum aantal deelnemers 20. Deelname kosteloos. Voor meer informatie graag mailen naar ernstjan@jumpcommunicatie.nl

Met een wekelijkse  van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie