Duracell is subsponsor van de TCS Marathon Amsterdam. Het vertrekpunt voor de samenwerking voor Duracell is de merkcampagne met het rennende Duracell-konijn.
Jorgo Lialiangas, marketing manager Duracell Benelux, noemt het 'één van de meest karakteristieke Duracell merkcampagnes'. Maar Lialiangas brengt nog een reden naar voren voor het aangaan van partnership: 'Onze doelgroep is erg actief met hardlopen.'
Lialiangas zegt dat rond de herlancering van de 'verbeterde' Duracell PLUS POWER range, we de Running Bunny campagne nieuw leven wordt ingeblazen. De Duracell-man: 'Een samenwerking met het internationaal bekendste running event van Nederland is voor ons dan ook een logische stap.'
Deelnemers van de consumentenactie die Duracell aan het sponsorship koppelt, maken kans om mee te lopen tijdens de marathon. Lialiangas: 'Daarbij ontvangen alle deelnemers van de actie de running app Runtastic Pro t.w.v. €4,99 gratis. Tijdens de marathon lopen de deelnemers door de Duracell Cheering Zone voor een energieboost.'
Duracell wordt in dit partnership en de activaties bijgestaan door het internationale sportmarketingbureau PRISM.
Naast de titelsponsor, Tata Consultancy Services (TCS), kent de marathon een hoofdsponsor, sportmerk Mizuno. Dan volgen zeven co-sponsors, waaronder Gemeente Amsterdam, KLM, Isostar en aantal mediapartijen. Dan volgen de sub-sponsors (naast Duracell zijn dat Tomtom Sports en marathon-photos.com. Tot slot heeft de marathon ook nog een zestiental partners aan zich weten te binden. (Overzicht hier.)
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!