Ook worden er demonstraties gegeven van Marketing software van Adobe. Aan het einde van elk webinar krijgen kijkers de gelegenheid om vragen stellen. Ik volg de hele week deze Q&A’s, webinars en blog kort over de strekking van de webinars op Adformatie.
Adobe gaat in op de digitale 'klantbeleving'
De webinar van vandaag ging over de ‘klantbeleving’ en het snel bieden van relevante en gepersonaliseerde content. Aan het begin van de webinar kreeg Marco Disseldorp het woord. Hij is Marketing Manager Benelux van Adobe. Hij sprak over de toenemende hoeveelheid verschillende ‘contactmomenten’ die consumenten met een merk hebben. Hij benadrukt dat deze momenten ‘in toenemende mate’ digitaal worden. 'Onderzoeksbureau Gartner zegt dat over vier jaar bijna 85 procent van alle interactie tussen consument en merk digitaal zal zijn.' Zodoende benadrukte Marco het belang van het bieden van ‘een goede digitale klantervaring’, mede doordat dit een lange termijnrelatie teweeg kan brengen tussen de klant en het merk.
'Gebruik het talent van mensen en benut het potentieel van technologie'
Disseldorp werd ook gevraagd wat voor grote veranderingen organisaties te wachten staan op het gebied van marketing. Één van die grote veranderingen is volgens hem dat veel bedrijven, aldus voorspellingen, over 10 jaar niet meer zullen bestaan. 'Daarom zul je aan de slag moeten om processen anders te organiseren. Gebruik het talent van de mensen en benut het potentieel van technologie. Anders zul je gewoon gaan falen.'
Dit is voor mij herkenbaar. Veel bedrijven zien nieuwe technologieën op zich af komen, maar lijken niet in staat te zijn om deze technologieën zich snel eigen te maken. 'Het tijdperk van de ‘een-kanaals-klant’ is definitief voorbij.' Disseldorp gaat in op technologische innovatie door Internet of Things-technologie als grote verandering te benoemen: 'Steeds meer apparaten die wij gebruiken zijn met elkaar verbonden. In 2020 is de verwachting dat bijna 35 miljard apparaten met elkaar verbonden zijn. Dat vraagt om een bepaalde aanpak van organisaties. Het tijdperk van de ‘een-kanaals-klant’ is definitief voorbij.'
Relevantie, personalisatie en snelheid
Er wordt veel gerept over het bieden van relevante en persoonlijke content. Adobe liet tijdens deze webinar met demonstraties zien hoe gebruikers van de Experience Manager dit snel (real-time) kunnen doen, op basis van vergaarde online bezoekersdata en door afbeeldingen binnen de cloud snel te delen met een team, aan te laten passen en direct online te tonen. Zodoende wordt creatieve content creatie gekoppeld aan diverse analyse- en marketingtools. Op basis van inzichten die verkregen zijn over de bezoekers, kan eveneens content gemaakt worden die de bezoeker aanspreekt.
Verder ging Waldo Smeets, Solutions Consultant van Adobe, in op praktijkvoorbeelden tijdens demonstraties en de vraag-en-antwoord-sessie. Zo noemde hij McDonalds, die haar intranet met de Experience Manager ontwikkeld heeft en Philips, die gebruik maakt van de Adobe Experience Manager voor haar website.
Al met al belooft deze webinar reeks deze week nog veel interessante praktijkvoorbeelden te bieden.
Aanmelden voor de #DMWW webinar week
Morgen is er weer een webinar van Adobe genaamd 'Van Mobile First naar Mobile Only'. Je kan je de hele week nog gratis aanmelden voor deze webinars op de website van Adobe.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!