Presentator Elger van Wel en sidekick Erik Wiese gaan maandelijks met een inspirerende gast uit de wereld van marketingcommunicatie in gesprek over de groeiende interactie tussen merk en mens. Vlak voor de opname kunnen volgers via Instagram hun mening geven en vragen inbrengen, waardoor het de meest interactieve podcast van Nederland is.
Wiese (co-founder Blauw Gras): ‘We wilden graag een podcast maken, maar dan wel net even anders dan andere podcasts. Wij zijn natuurlijk nogal overtuigd van de kracht van social media. Door luisteraars vooraf via Instagram actief bij het gesprek te betrekken krijgen we er een heel andere dynamiek en energie in.’
Susanne van Nierop (content director Adformatie): ‘Adformatie wil het vak verder helpen door middel van verschillende vormen van content. Dit podcast-idee van Blauw Gras hebben we direct omarmd. We hebben Elger – journalist, digitaal expert en podcastmaker - erbij betrokken zodat we iedere keer een goede mix van positief kritische vakidioten en merkmakers aan tafel hebben.’
De podcast wordt opgenomen bij LAB-3 in Amsterdam, dat ook verantwoordelijk is voor de edit en het complete sounddesign van de uitzendingen en van de social posts.
De eerste gast is Jolanda Ravenek, manager Marketing Communicatie bij Eneco. Het gesprek gaat over de rol van verdiende aandacht voor een low-interest-product als energie en in hoeverre merkbouwen moeilijker is geworden in tijden van versnippering. Na de opname is de podcast binnen enkele dagen beschikbaar op Spotify, Soundcloud en iTunes. Episode 1 staat maandag 4 november live.
De samenwerking tussen Blauw Gras en Adformatie is een logisch gevolg op de wekelijkse rubriek #LEKKERSOCIAAL op Adformatie.nl, waarin het bureau de laatste ontwikkelingen op de belangrijkste social-platforms bespreekt. Dit wordt ook vast onderdeel van de podcast.
Meepraten? Volg Blauw Gras en Adformatie op Instagram.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!