Emoji, gifjes en nu ook stickers!
Naast WhatsApp Business gaat WhatsApp ook verdienen aan advertenties. De chat-app heeft laten weten dat je in de toekomst advertenties te zien krijgt in WhatsApp Stories. Dit ondanks de belofte van Zuckerberg dat dit nooit zou gebeuren. Gelukkig is er ook goed nieuws. WhatsApp maakt het mogelijk om stickers te versturen in een gesprek. De eerste lading is gemaakt door ontwerpers van WhatsApp, maar je kunt ook zelf aan de slag! Het is mogelijk om stickers van andere apps te gebruiken. Zelf stickers uploaden? Eerst moet je een app van je stickers maken. Deze kun je vervolgens – zonder technische kennis – uploaden in de Google Playstore of de App Store van Apple. Voordat je aan de slag gaat wel even de handleiding van WhatsApp doorlezen. Er zitten namelijk nogal wat eisen aan de stickers. Zo mag je alleen een sticker uploaden die exact 512x512 pixels is. Voldoet je sticker aan alle eisen? Uploaden maar!
Virtuele filters op Skype
Snapchat heeft afgelopen week Snap Camera gelanceerd. Deze app maakt het mogelijk om de virtuele lenzen ook op laptop en pc’s te gebruiken. De app werkt samen met verschillende videodiensten, zoals YouTube, Skype, Twitch of Google Hangouts. Voor gezichtsdetectie maakt Snap Camera gebruik van je webcam. De app reageert net als Snapchat op de bewegingen die je maakt. Wanneer je bijvoorbeeld je mond opent, stroomt er een regenboog uit. Proberen? Het enige wat je hoeft te doen is de gratis app installeren en je webcam openen.
Nieuwe functies voor Twitter
Twitter geeft een aantal gebruikers de mogelijkheid om te switchen tussen tijdlijnen. In de test is het mogelijk om te schakelen tussen de algoritmische tijdlijn en de oude, omgekeerde chronologische feed. Bij de algoritmische tijdlijn laat Twitter de beste tweets als eerste zien. Wil je liever tweets van vrienden zien? In de chronologische feed krijg je alleen tweets te zien van mensen die je volgt. Dan krijg je zelfs geen tweets te zien die vrienden hebben geliked of geretweet. Terug naar het oude Twitter dus! Daarnaast is Twitter bezig met testen waarin ze de ‘like’-button schrappen. Hiermee hoopt Twitter de kwaliteit van het platform te verbeteren. Of het weghalen van de button het dalende aantal gebruikers gaat keren, vragen we ons af.
Nog meer Snap Originals?
Je verwacht het misschien niet, maar Snap Originals zijn een hit! Liefst 5 miljoen mensen in de UK hebben de korte series op Snapchat bekeken. Genoeg reden voor Snapchat om meer shows te uploaden! Op dit moment worden er 25 nieuwe shows geproduceerd. Snap Originals bestaan uit zowel scripted als reality series, die alle zijn gericht op millennials. Ondanks het succes van de korte series verloor de app afgelopen kwartaal 2 miljoen gebruikers. Met de Snap Originals hoopt Snap weer gebruikers voor zich te winnen. We gaan het zien!
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!