Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo bemachtigt Giethoorn een plekje op het internationale Monopoly-bord

Door de focus op één kanshebber, en snelle actie van The PR Factory, Hasbro en Giethoorn.com.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hasbro, distributeur van Monopoly, riep afgelopen maand Monopoly-fans vanuit de hele wereld op om op zijn of haar favoriete geselecteerde wereldstad te stemmen, ter gelegenheid van de 80ste verjaardag van Monopoly.

related partner content for mobile comes here

Wild Card Week

Tijdens de -campagne kon eerst alleen op de 80 geselecteerde wereldsteden gestemd worden, waarvan Amsterdam er één was. Door het toevoegen van de Wild Card Week werd het mogelijk om op elke willekeurige plaatsnaam te stemmen.

Één kanshebber

The PR Factory besloot de kansen op succes en daarmee de publicitaire waarde te vergroten door de focus te leggen op één kanshebber. De keus viel op toeristische trekpleister Giethoorn, en marketingmanager Lennard de Boer van Giethoorn.com stapte direct enthousiast in.

Pal naast Madrid

Met vereende krachten werd een publiciteitscampagne opgetuigd, gericht op free publicity en social media. Het leverde meer dan 135 publicaties in relevante media op, en 6 landelijke tv-items. En, naar nu blijkt, met succes: vanaf dit najaar zal Giethoorn als enige dorp ter wereld opgenomen worden op het internationale Monopoly-bord, pal naast metropool Madrid.

‘Dat wij als zo’n klein landje daadwerkelijk kans maakten op een plaats op het wereldwijde speelbord, dat had ik niet verwacht. Het is een mooie kroon op ons werk voor Hasbro’, aldus Marjolijn Busman, directeur van The PR Factory (foto).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in