Overslaan en naar de inhoud gaan

Wetsvoorstel Heinsbroek regulering mobiele marketing

Minister Heinsbroek van Economische Zaken komt voor november volgend jaar met een wetsvoorstel voor de regulering van mobiele marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het voorstel is de implementatie van een Europese richtlijn voor onder meer e-mail marketing waarbij opt-in centraal staat, meldt Emerce. Heinsbroek reageert hiermee op Kamervragen. Die werden gesteld na uitlatingen van Admanager-voorzitter Steven Pieneman op de Emerce-site. Deze zei vorige maand dat het dringend nodig is richtlijnen op te stellen voor mobiele marketing. ‘Anders wordt de markt kapot gemaakt en dreigt er binnen een jaar verzadiging op te treden bij de consument, net als bij e-mailmarketing’, aldus Pieneman. De uitlatingen waren voor D66-Kamerlid Bert Bakker reden om vragen te stellen aan minister Heinsbroek van Economische Zaken. Bakker vroeg de LPF-bewindsman onder meer wanneer Heinsbroek Europese regelgeving op dit gebied gaat implementeren. Heinsbroek noemt het in zijn antwoord ‘wenselijk te komen tot regulering van het gebruik van elektronische communicatiemiddelen met het oog op direct marketing’. Hij zegt toe vóór 31 oktober 2003 met een wetsvoorstel te komen dat de Europese regelgeving op dit gebied moet implementeren. Op 31 juli van dit jaar trad die Europese richtlijn die opt-in centraal stelt in werking. De richtlijn spreekt over e-mail, maar niet over mobiele marketing. ‘Gelet op de definitie van e-mail in de richtlijn valt op te merken dat sms ook moet worden begrepen onder de term e-mail’, zei Heinsbroek.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in