Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat doen succesvolle bedrijven beter op het gebied van customer centricity?

Insights2020 onderzoekt wat de motor is achter customer centric-groei.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Millward Brown Vermeer doet wereldwijd onderzoek naar de key drivers van customer centricity. De eerste resultaten van het Insights2020-project werden bekend gemaakt tijdens het Grote Marketing Congres, vorige week in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het Insights2020-onderzoek is geïnitieerd door Millward Brown Vermeer, met medewerking van onder meer Esomar, The Advertising Research Foundation (ARF), Kantar en in Nederland Adfo Groep. Het onderzoek is een vervolg op het wereldwijde Marketing2020-onderzoek (2013), waarin werd onderzocht welke marketingcompetenties nodig zijn om verder te kunnen groeien.

Voor Insights2020 werden de drivers van customer centricity onderzocht en werd (net als bij Marketing2020) bekeken waarom sommige bedrijven hierin betere prestaties laten zien dan hun concurrenten. Uit het onderzoek blijkt dat 74 procent van deze zogenoemde &;overperformers&; een customer experience creëert die zijn gebaseerd op data-driven insights. Slechts 30 procent van de ‘underperformers’ doet hetzelfde.

De onderzoekers interviewden voor Insights2020 325 marketing- en insightsbeslissers, en deden kwantitatief onderzoek bij meer dan 10.000 marketeers, in 60 markten.

De belangrijkste bevindingen:

    •    83 procent van de omzetgroei van overperformers kan worden gelinkt aan wat dat bedrijf doet met zijn brand purpose. Bij de underperformers ligt dat percentage op 31 procent.
    •    Bij 62 procent van de overperformers zorgen insights en analytics voor consistentie bij alle customer touchpoints, versus 26 procent van de underperformers.
    •    Bij 78 procent van de overperformers speelt customer centricity de hoofdrol bij alle functies in de organisatie, versus 12 procent van de underperformers.
    •    66 procent van alle overperformers probeert de verschillende databronnen aan elkaar te linken, versus 33 procent van de underperformers.
    •    Bij overperformers rapporteert de insights & analytics-persoon direct aan de CEO in 33 procent van de gevallen. Bij de underperformers is dat 13 procent.

Het tweede deel van Insights2020, waarin de key drivers van customer centric-groei verder onderzocht worden, wordt gepubliceerd begin 2016.

(alleen voor abonnees van Marketing Intelligence).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in