Overslaan en naar de inhoud gaan

Verlieslijdend Dag komt bij Volkskrant

De gratis krant Dag gaat zich richten op een hoger opgeleid publiek en wordt versneld bij de Volkskrant ondergebracht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft PCM besloten. PCM is samen met KPN eigenaar van Dag. De gratis krant zou sinds begin mei 9 miljoen euro verlies hebben geleden. De aanpassingen moeten de krant beter laten scoren bij lezers en adverteerders.

related partner content for mobile comes here

Een nauwere samenwerking met de Volkskrant betekent volgens hoofdredacteur Bob Witman van Dag niet dat beide kranten sterk op elkaar zullen gaan lijken. 'We gaan vaker artikelen uit de Volkskrant overnemen, maar het blijven duidelijk twee aparte kranten.'

De gratis krant richt zich op een jonger publiek, van 18 tot 35 jaar, dat niet of nauwelijks betaalde kranten leest. Volgens Witman was het niveau mbo-plus en gaat dat nu opschuiven naar hbo-plus. 'Dat sluit ook beter aan bij de kranten van PCM.'

Bron: de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in