Overslaan en naar de inhoud gaan

Vandebron wil suf imago duurzaamheid doorbreken met geitenwollen sokken

Duurzame energiemarktplaats zet geitenwollen sok op voetstuk in nieuwe campagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Groene-energieleverancier Vandebron brengt een ode aan geitenwollen sokken. Dat doet het merk in een tv-reclame en een tijdelijk Geitenwollen Sokken Atelier.

related partner content for mobile comes here

Niet suf maar hip


In de campagne (bureaus: Copy Commando, Tosti Creative en Since ‘88) neemt het bedrijf vooroordelen over voorvechters van duurzaamheid op de hak. Die ‘geitenwollen-sokken-types’ zijn niet suf, maar juist hip.

In de campagne (bureaus: Copy Commando, Tosti Creative en Since ‘88) neemt het bedrijf vooroordelen over voorvechters van duurzaamheid op de hak. Die ‘geitenwollen-sokken-types’ zijn niet suf, maar juist hip.

Het pop-up atelier is van 14 tot 16 december geopend in Amsterdam. De ‘überhippe’ schoenontwerper Luc Aarts  - die schoenen ontwierp voor Maison the Faux, Trinhbeckx en Danial Aitouganov - geeft daar gratis ‘make-overs’ voor schoenen. Hij kan je schoeisel zo customizen dat de geitenwollensok optimaal tot zijn recht komt.

Symbool voor duurzaamheid


In de ruimte worden ook schoenen geëxposeerd die Aarts heeft ontworpen met de geitenwollensok als inspiratiebron. De campagne moet het imago geitenwollen sokken veranderen van symbool voor ‘suf’ naar het symbool voor duurzaamheid.

In de ruimte worden ook schoenen geëxposeerd die Aarts heeft ontworpen met de geitenwollensok als inspiratiebron. De campagne moet het imago geitenwollen sokken veranderen van symbool voor ‘suf’ naar het symbool voor duurzaamheid.

Mart Vonk, merkdirecteur bij Vandebron: ‘Je bezig houden met duurzaamheid is niet suf, maar iets om trots op te zijn. Toch heeft de geitenwollen sok nog een wat negatief imago. Het staat voor veel mensen voor een wereldvreemde en suffe denkwijze. Wij vinden dat het moet staan voor daadkracht, lef en visie. Een nieuw imago dus voor geitenwollen sokken en voor duurzaamheid. Beide moeten omarmd worden.’

Duurzame energiemarktplaats Vandebron wil dat duurzaamheid niet langer iets is voor een kleine groep voorlopers, maar iets wat iedereen omarmt. Missie van het bedrijf: de transitie naar duurzame energie versnellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in