Van den Berg (Heineken) Marketeer of the Year


Van den Berg (39) speelde zich volgens de jury dit jaar in de kijker met ‘nieuwe bierconcepten, nieuwe positioneringen binnen het merkenportfolio en een overtuigde keuze voor internet als vast onderdeel in de marketingmix’.
Door de jury wordt Van den Berg geprezen voor het levend houden van zijn merken in de dalende biermarkt. ‘Heineken zoekt steeds weer enthousiast naar nieuwe wegen om de consument te bereiken’, aldus het juryrapport. ‘Narrowcasting, maar ook nieuwe horecaconcepten van Heineken en Amstel zijn daar voorbeelden van. Net als grootschalige brandactivationprojecten rond belangrijke sport- en muziekevenementen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe jury ziet Van den Berg als een voorbeeld zijn voor andere marketeers ‘door het lef die hij toont en het risico dat hij neemt’. ‘Hij wil het vak ook verder helpen, ziet het belang van trademarketing en is tegelijkertijd behept met een gezond crossmediaal virus.’
De prijs werd dit jaar voor de zevende maal uitgereikt door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Nima.
Naast Van den Berg (39) waren ook Raymond Spanjar (Hyves) en Jan Marijnissen (SP) genomineerd, volgens de jury alledrie ‘mannen die heel goed in de gaten houden wat hun afnemers, klanten en kiezers wensen. En daarbij hun eigen uitgangspunten altijd in het oog houden. Ze weten hun doelgroepen op vernieuwende en succesvolle wijze te bereiken.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid