Overslaan en naar de inhoud gaan

Van den Berg (Heineken) Marketeer of the Year

Herwin van den Berg is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. De marketingdirecteur van Heineken Nederland won deze ereprijs gisteren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van den Berg (39) speelde zich volgens de jury dit jaar in de kijker met ‘nieuwe bierconcepten, nieuwe positioneringen binnen het merkenportfolio en een overtuigde keuze voor internet als vast onderdeel in de marketingmix’.

related partner content for mobile comes here

Door de jury wordt Van den Berg geprezen voor het levend houden van zijn merken in de dalende biermarkt. ‘Heineken zoekt steeds weer enthousiast naar nieuwe wegen om de consument te bereiken’, aldus het juryrapport. ‘Narrowcasting, maar ook nieuwe horecaconcepten van Heineken en Amstel zijn daar voorbeelden van. Net als grootschalige brandactivationprojecten rond belangrijke sport- en muziekevenementen.’

De jury ziet Van den Berg als een voorbeeld zijn voor andere marketeers ‘door het lef die hij toont en het risico dat hij neemt’. ‘Hij wil het vak ook verder helpen, ziet het belang van trademarketing en is tegelijkertijd behept met een gezond crossmediaal virus.’

De prijs werd dit jaar voor de zevende maal uitgereikt door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Nima.

Naast Van den Berg (39) waren ook Raymond Spanjar (Hyves) en Jan Marijnissen (SP) genomineerd, volgens de jury alledrie ‘mannen die heel goed in de gaten houden wat hun afnemers, klanten en kiezers wensen. En daarbij hun eigen uitgangspunten altijd in het oog houden. Ze weten hun doelgroepen op vernieuwende en succesvolle wijze te bereiken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in