Twee campagnes tegen alcoholmisbruik jongeren
De op jongeren gerichte campagne heet 'Pierre kan het shaken' en topkok Pierre Wind speelt een hoofdrol. Volgens Wind drinken jongeren zoveel alcohol omdat er nauwelijks aanbod is aan alcoholvrije alternatieven. De topkok heeft voor de jongeren een heel scala aan 'spannende' drankjes uitgevonden. Zo zijn er de Happy-drinks, de Kracht-drankjes, op de Chinese kruidenleer samengestelde Love-varianten, Sociaal-drankjes die de jongeren samen kunnen maken en drinken en mondsamentrekkende smaaksensaties onder de naam Vreemd. Uiteraard allemaal zonder alcohol. In 'Pierre kan het shaken' worden jongeren uitgedaagd zelf iets bijzonders samen te stellen en de topkok te overtreffen.
De andere campagne moet ouders bewust maken van de invloed die zij op het gedrag van hun kind hebben. Als je een kind een keer toestaat alcohol te drinken, bijvoorbeeld ter gelegenheid van het nieuwe jaar, dan denken jongeren al snel dat alcohol bij feesten hoort. Alcohol is heel schadelijk voor kinderen en ze zouden het zeker niet voor hun zestiende moeten drinken, is de boodschap.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDrie op de tien jongeren drinken op 14-jarige leeftijd al geregeld vijf glazen alcoholische drank op een middag of avond. Volgens het Trimbos Instituut kan het probleem pas worden opgelost als niet alleen de jongeren zelf, maar ook hun ouders, de overheid, producenten en verkopers hun verantwoordelijkheid nemen in de strijd tegen drankmisbruik door jongeren.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid