Overslaan en naar de inhoud gaan

TiVo meet skipgedrag kijkers

De digitale tv-recorder TiVo gaat kijkcijfers en feiten over skip- en zapgedrag van gebruikers melden aan adverteerders en tv-zenders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TiVo is volgens Planet Multimedia een afdeling begonnen die het gedrag van bezitters van de recorder exact meet en verkoopt. Het apparaat waarmee reclame kan worden overgeslagen, is een nachtmerrie voor marketeers, maar met de nieuwe plannen schiet TiVo ze nu te hulp.

related partner content for mobile comes here

Er is een panel van 20.000 van haar gebruikers bij wie op de seconde nauwkeurig wordt gemeten wat ze kijken en wanneer en waarom ze een reclame overslaan. Gemiddeld kijken TiVo eigenaren de helft van de tijd naar opgenomen programma's. En in zo'n 70 procent hiervan spoelen ze door bij de reclames.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in