Overslaan en naar de inhoud gaan

Dé Aziatische consument bestaat niet

De markten van Japan, Korea en China zijn alles behalve homogeen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel multinationals zijn geneigd te denken dat alle Aziatische markten hetzelfde zijn. Een vergelijkende analyse laat echter zien dat consumenten in Japan, Korea en China (sterk) verschillen in hun merkgevoeligheid, voorkeur voor nationale versus buitenlandse producten, kwaliteits- en prijspercepties en waarde die ze hechten aan hightechkenmerken van nieuwe producten. Japanse consumenten bijvoorbeeld, zijn het meest merk-, status-, stijl- en kwaliteitsbewust en dol op dure buitenlandse designermerken.

related partner content for mobile comes here

Chinese consumenten zijn juist zeer prijsbewust en hebben een zeer sterke voorkeur voor buitenlandse producten. Hun (luxe) merkbewustzijn varieert. Koreanen staan eerder negatief tegenover buitenlandse bedrijven, maar hechten wel zeer sterk, net als de Japanners, aan hightechfeatures. Om succesvol te zijn zullen bedrijven dus landspecifieke strategieën moeten ontwerpen, waarmee ze de verschillende consumentengroepen - die ook binnen een land sterk kunnen verschillen - aanspreken.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in