Overslaan en naar de inhoud gaan

Titels en logo van het nieuwe AD bekend

De nieuwe uitgeverij van Koninklijke Wegener en PCM Uitgevers waarin het Algemeen Dagblad en zeven regionale titels samen gaan,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jan Bonjer, hoofdredacteur van het nieuwe AD: 'Het nieuwe logo is het eerste visuele resultaat van de nieuwe krant, waaraan de afgelopen maanden in beslotenheid is gewerkt. Met trots en enthousiasme presenteren wij het vandaag aan onze medewerkers en de buitenwereld. Wij verwachten dat het nieuwe logo dat nu innovatief is, snel een klassieker zal worden, waarmee velen zich verbonden voelen.'

related partner content for mobile comes here

Het logo sluit, volgens de uitgever, aan bij de waarden van de nieuwe krant (persoonlijk, vernieuwend en deskundig) en moet herkenbaar zijn voor de lezer, die tevens is betrokken bij de totstandkoming.

In het persbericht: 'In het logo is een aantal uitersten bijeengebracht: een rustig, maar tegelijkertijd krachtig en aanwezig beeld. Het is serieus, maar wel optimistisch en vooruitstrevend. Dat zit er allemaal in, terwijl het beeld zich kenmerkt door eenvoud.'

En: 'Naast de vorm is ook het kleurgebruik belangrijk. Het nieuwe logo van de nieuwe krant bestaat uit een terra rode kleur die als grondhouding respect uitstraalt. Door de nieuwe kleur oranje die levendig en dynamisch is, krijgt het logo een diepte. De specifieke kleurencombinatie is uniek en innovatief. Net als de nieuwe krant.'

Het nieuwe logo is ontworpen door Studio Dumbar uit Rotterdam.

Jan Bonjer tenslotte: 'Het logo brengt een natuurlijke verbinding tot stand tussen AD en de regionale titels. De namen van het landelijke AD en de regionale titels versmelten; vormen als het ware een familie. Met de vorm en de gekozen kleuren zijn de persoonlijkheid, de professionaliteit en het vernieuwende van de krant uitstekend verbeeld. Het beeldmerk draagt veel warmte en energie in zich. Wij zijn er dan ook ontzettend blij mee.'

De nieuwe krant verschijnt vanaf begin september onder de volgende titels:
AD (de landelijke editie).
AD Amersfoortse Courant.
AD De Dordtenaar.
AD Groene Hart.
AD Haagsche Courant.
AD Rivierenland.
AD Rotterdams Dagblad.
AD Utrechts Nieuwsblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in