Tien inspirerende marketing verhalen
Het bureau presenteert een tiental inspirerende voorbeelden van marketing. Op nummer één staat Tesco. Zij slaagde erin om in Korea een plekje te veroveren tussen het goed gevulde supermarktaanbod. Koreanen beleven het winkelen niet echt als fun. De supermarktketen speelde hierop in door op 'deadzones': plekken waar mensen staan te wachten en zich vaak vervelen. Bijvoorbeeld op metrostations werden grote billboards met producten getoond, alsof er een echt winkelschap stond. Consumenten konden daar door smartphoneshopping met QR-codes de boodschappen doen. ICSB spreekt de verwachting uit dat de technologie verder doorontwikkeld zal worden. De online winkelomgeving van Tesco in Korea groeide met liefst 130%, daarom verdienden zij de eerste plaats.
Ook voor de Alpe d'Huzes heeft ICSB waardering. De goede doelen markt lijkt verzadigd: de meeste consumenten reserveren een vast budget. Alle organisaties vissen in dezelfde vijver. Zo lijkt het. De stichting Alpe d'Huzes wist de markt open te breken. Zij doen dit door een authentieke boodschap: mensen vertellen hun eigen verhaal. Daarnaast maken ze optimaal gebruik van netwerkmarketing. Deelnemers moeten individueel of in teamverband zes keer op één dag de Alpe d'Huez opfietsen. Het geld dat ze hiervoor krijgen gaat in zijn geheel naar KWF Kankerbestrijding.Iedere deelnemer zoekt zijn eigen sponsors in zijn eigen netwerk. Dit zorgt voor een complete ervaring, waarbij de deelnemers een geweldige sportieve prestatie neerzetten en grote maatschappelijk betrokkenheid laten zien.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHumoristisch vindt men de stunt van Zeeman. Zij presenteerden tijdends de Amsterdam Fashionweek het nieuwe modemerk Frank. Het contrast tussen het blauw-gele discountmerk en de glossy omgeving van de Fashionweek zorgde voor veel publiciteit. De boodschap versterkte het merkimago van Zeeman: trendy hoeft niet duur te zijn. Complimenten ook voor Plus: zelf sap persen in de supermarkt. Ook hier worden de kernwaarden authentiek en vers op een winstgevende manier neergezet.
Wie alle tien de cases wil zien, kan de whitepaper gratis downloaden.
Whitepaper marketingcases top 10 2011
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid