Overslaan en naar de inhoud gaan

Tien inspirerende marketing verhalen

Wat hebben Tesco, Alpe d'Huzes, Zeeman en Plus gemeen? Ze staan alle vier in de top 10 die gisteren gepubliceerd werd door het Rotterdamse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau presenteert een tiental inspirerende voorbeelden van marketing. Op nummer één staat Tesco. Zij slaagde erin om in Korea een plekje te veroveren tussen het goed gevulde supermarktaanbod. Koreanen beleven het winkelen niet echt als fun. De supermarktketen speelde hierop in door op 'deadzones': plekken waar mensen staan te wachten en zich vaak vervelen. Bijvoorbeeld op metrostations werden grote billboards met producten getoond, alsof er een echt winkelschap stond. Consumenten konden daar door smartphoneshopping met QR-codes de boodschappen doen. ICSB spreekt de verwachting uit dat de technologie verder doorontwikkeld zal worden. De online winkelomgeving van Tesco in Korea groeide met liefst 130%, daarom verdienden zij de eerste plaats.

related partner content for mobile comes here

Ook voor de Alpe d'Huzes heeft ICSB waardering. De goede doelen markt lijkt verzadigd: de meeste consumenten reserveren een vast budget. Alle organisaties vissen in dezelfde vijver. Zo lijkt het. De stichting Alpe d'Huzes wist de markt open te breken. Zij doen dit door een authentieke boodschap: mensen vertellen hun eigen verhaal. Daarnaast maken ze optimaal gebruik van netwerkmarketing. Deelnemers moeten individueel of in teamverband zes keer op één dag de Alpe d'Huez opfietsen. Het geld dat ze hiervoor krijgen gaat in zijn geheel naar KWF Kankerbestrijding.Iedere deelnemer zoekt zijn eigen sponsors in zijn eigen netwerk. Dit zorgt voor een complete ervaring, waarbij de deelnemers een geweldige sportieve prestatie neerzetten en grote maatschappelijk betrokkenheid laten zien.

Humoristisch vindt men de stunt van Zeeman. Zij presenteerden tijdends de Amsterdam Fashionweek het nieuwe modemerk Frank. Het contrast tussen het blauw-gele discountmerk en de glossy omgeving van de Fashionweek zorgde voor veel publiciteit. De boodschap versterkte het merkimago van Zeeman: trendy hoeft niet duur te zijn. Complimenten ook voor Plus: zelf sap persen in de supermarkt. Ook hier worden de kernwaarden authentiek en vers op een winstgevende manier neergezet.

Wie alle tien de cases wil zien, kan de whitepaper gratis downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in