Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds meer ergernis over tv-reclame

Reclame op de beeldbuis ergert steeds meer mensen. Nog maar zes procent van de Nederlanders onderschrijft de stelling ‘Ik kijk graag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het AD. De reclame-irritatie komt naar voren in het onderzoek Life and Living, dat Trendbox sinds 1991 jaarlijks houdt. Dit onderzoek onder 1500 Nederlanders behandelt diverse onderwerpen, variërend van economie tot religie, van seks tot politiek.
’Voor tv-commercials is dit het dieptepunt’, zegt directeur Goos Eilander van Trendbox. ‘Zelfs als je zit te zappen, stuit je alléén maar op reclame. Mensen vinden dat heel vervelend.’

related partner content for mobile comes here

Eilander noemt het ‘gevaarlijk voor adverteerders’ als mensen op zoek gaan naar manieren om reclame te kunnen negeren, zoals dvd-recorders.
Een Unilever-woordvoerster maakt zich niet zo druk om het onderzoek. ‘Unilever valt regelmatig in de prijzen, bij vakjury’s en publiek. Dan ben je toch goed bezig? Wij waren ook het eerst met vernieuwende wasmiddelen-reclame, zoals die van Robijn.’ Unilever besteedde vorig jaar 185 miljoen euro aan tv-reclame.
De Ster wil geen commentaar geven op het onderzoek. Een woordvoerster van het commerciële RTL wel: ‘Ik heb niet de indruk dat mensen vanwege de reclame minder naar ons kijken. Zo is RTL marktleider in de categorie 20-49 jaar.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
J de Ruijter

Geen reclame altijd hetzelfde RECLAME VAN RTL EN SBS 6 en blijf steeds maar gedoe. Vroeger is veel beter als nu is tijdens hoofdfilm komt altijd vervelende reclame tussendoor. Dit moet verwijderen

je moeder

Gast, leer nederlands.

Jankaa

Trivago geeft bedrieglijke informatie

Jolanda

Alles voor het geld. Zit je lekker een horror film te kijken, ben je er elk kwartier een kwartier uit, ik zap altijd door bij reclames, te walgelijk voor woorden. Maar dat is met alles zo, geld geld geld, nooit genoeg en ten koste van alles.

Leon Grouls

Het hoge aantal keren waarop films onderbroken worden voor reclame en de momenten wasrop getuigt van stompzinnigheid en respectloosheid.
Tevens haalt veel reclame onzinnig veel positiviteit uit mensbeelden van doelgroepen.....
Misselijkmakend soms

Marius van Meurs

Probeer bij te houden aan welke TV reclame ik mij het meest erger. Dat zijn dan meteen de winkels waar ik geen inkopen meer doe ook al kost het elders iets meer. Uiteraard staat Kruitvat bovenaan. Deze winkel mijdt ik als de pest. Die dame met die irritante stem verwijt ik niets. Ze verdient er een goede boterham aan. Het zijn de opdrachtgevers die niet deugen.

Jeroen de Groot

Ik irriteer me ook het meest aan die Kruitvat-stem. Deze zaak mijd ik daarom ook! Eigenlijk zou er een site moeten komen waarin iedereen kan stemmen voor een top 10 en die winkels worden een maand gemeden, totdat ze het leren om minder en beter te adverteren.
Misschien ga ik die site zelf wel maken.

Dennis

film opnemen, volgende dag kijken. Doorspoelen bij reclames. Kijk je iedere keer de film die de dag ervoor op tv was. Ideaal.

Frans Siemens

Kijk alleen nog naar Duitsland Nederland heeft veel te veel reclame

j van den graven

is er een mogelijkheid om de reclame van PRICE WISE te verwijderen van tv ik vind dit de meest WALGELIJKSTE reclame die ooit op tv is geweest om te KOTSEN
Ik heb d afstand bediening in de hand om naar een andere zender te schakelen als die er op komt

Rene

op www.spotview.nl zijn alle tv reclames terug te kijken inclusief nuttige informatie over de tv reclame

Hans

Vreselijk vervelend...
Onnozele en vervelende reclame op radio en TV. Echt typisch Nederlands; opdringerig en altijd en overal nadrukkelijk aanwezig!
Op Duitse regionale zenders zoals SWF, NDR en WDR is er geeeeen reclame. Op de ADR en ZDF stopt de reclame 's avonds op 8 uur. Daarna ongestoord kijkgenot.
Waarom niet in NL? Waarom storen met ongevraagde dommigheid?

E Vrielink

Dat er reclame is daar aan toe. Het geld moet toch ergens vandaan komen toch? Maar de reclame van Essent met André Hazes die even wil zeggen dat € 700,- hem een “ half uurtje braderie scheelt”.... WALGELIJK !! Het zal hem door de regisseur zo ingefluisterd zijn maar zulke reclame zou gewoon verboden moeten worden. Het is al een schande genoeg dat iemand zoveel geld verdient die alleen maar kan zingen. En dan wordt er hem ook nog een hondenhok op zonne-energie aangeboden... raad door wie... Essent!! En waren het niet zij die dachten dat de klant had opgehangen?? Nou ik kan er over meepraten maar dan met een medewerker aan de lijn die wel heel erg brutaal was.

Freddie

Net reclame van Olaz op TV. Wordt 2x olaz whips gezegd ipv whip :-( Triest

Nan

Seniele ouwe vent van schoneberg wat een ergernis dat je je daar voor leent.

Tony zwienenberg

Kan je wel vertellen dat ik er scheitziek van word. Ik neem alles wat ik wil zien op zodat ik de reclame door kan spoelen

C van der Zwet

Ik irriteer me het meest aan de reclame van Hornbach echt goor de nieuwe lente reclame bah vieze mannen vies ondergoed.Hoe komen ze er op.

Adrie

Ind die reclame van hornbach! Is niet iets wat ik van hun had verwacht! Gewoon smerig die reclame! Wil die echt niet zien of horen!heeft niks met tuin of voorjaar te maken! Lozen die reclame en snel ook!

Trees

De Tamaris reclame ... verschrikkelijk ik zal daar noooooit mijn schoenen kopen. Die stem bah

Piepeloen

Dit gaat echt te ver met reclame tijdens de hoofdfilm en steeds maar herhalen vroeger is veel beter en rustig . Dit mag niet zo gebeuren erg super lastig weg ermee.

Beatrix puister

Het valt mij op dat er niet gecontroleerd wordt wat men doet . Reclame van dove bv je microbioom moet beschermd worden tijdens het wassen ?
Weet men wel wat een microbioom is ?
Het zijn bacteriën die in de darm leven en niet op de huid als je bescherming !!!

w k

om de 7 min reclame r you kidding me als je zo een film moet kijken laat maar dan youtube hebt je ook films dit is belachelijk RTL 7 EEN FILM DUURT 3X ZO LANG OMG !!!

Quartermain

Wij kijken al 6 jaar geen commerciële tv meer, ook de nederlandse radio is bij ons verbannen door de intensivering van reclame.
Bv een film duurt ca 90 minuten en daar moet je dan nog 45-50 minuten reclame bij tellen, of wij kijken de film online of we nemen de film op zodat we de reclame door kunnen spoelen, want dit gaat nergens meer over!
Radio luisteren wij alleen online, lekker rustig naar het genre wat wij mooi vinden, maar vooral ZONDER reclame!

Mathijs

Op uw afstandsbediening zit ook een knopje om het geluid uit te zetten. Tijd voor een kopje koffie. Wilt u echt zonder reclame, dan is er gelukkig Netflix e.a. Ook de Belgische en Duitse zenders zijn zonder reclameonderbreking. Doei.

Rinoceros

Dus 4x per uur x 7 min. verplicht koffie drinken? Onzin natuurlijk. En datzelfde geldt voor geluid uitzetten. Je kijkt TV om iets te volgen. Als men perse reclame wil uitzenden kan dat ook aan begin van een programma. Die het niet wil kijken schakelt later in. Ik kijk idd alleen nog netflix vanwege de ergernis over reclame. En ik koop bewust geen producten meer waar tv reclame van is. Ik weet: beetje naïeve gedachte. Maar gaat mij om het principe.

Pieters

Ik zet iig het geluid uit tijdens die KL reclame 's. Herhaling is de kracht van de reclame, dat was de slogan in plm in de jaren 70. Helaas al duidelijk achterhaald. Maar de adverteerders blijven er in geloven, ik had ze hoger in geschat, zonde van je geld als de kijkers tijdens de reclame 's weg zappen en ook niet meer van deze tijd, ANTIRECLAME!!!

stephan sg bax

Ik kots van de reclame van de Postcode loterij .
En de nieuwe nu van de Renault dealer .
Nou die wil ik ook wel voor me deur wat een misselijke man

Huub Smits

Wat ik het meest storende vind zijn de reclames van de loterijen een overdaad van aanprijzingen door steeds dezelfde blijkbaar bekende Nederlanders die klauwen vol geld verdienen door zich wat aan te stellen in de meest flauwe reclames. Stop daar mee en geef de daarmee gemoeide geldbedragen aan mensen die het echt nodig hebben. Promotie van loterijen kan pok op een meer ingetogen manieren. Pure geldverspilling.

frieda Sengers

ER IS RECLAME VAN VINTED DIE MET 2 VROUWEN IK BEGRIJP NIET DAT JULLIE DAT ZELF NIET HEBBEN GEZIEN, DIE VROUW RECHTS IN BEELD DAAR IS HAAR RECHTER WENKBRAUW NIET VAN GETEKEND. HOE VAKER IK ER NAAR KIJK HOE MEER HET MIJ GAAT IRRITEREN

De Groot

Het wordt steeds erger met reclames op TV. Qua frequentie, qua volume en qua creativiteit. Bijna alle commercials beginnen met "nu" of "nieuw". Fijn die hoogconjunctuur maar het jaagt de kijkers naar online.
Ik kijk alleen nog maat Netflix en actualiteiten. Daarna uit die Nederlandse Propaganda Onzin.

Cees Peters

Geen reclame is beter voor de consument. Het kan dan vele euros goedkoper worden de producten. Voor mij mag het stoppen dan kunnen we ook eens een film ZONDER reclame zien

Gerard

's Ochtends kijk ik naar BBC breakfast. In de avond naar België 1 of Canvas. Soms probeer ik wel op 1 of 2 naar iets te kijken maar als er dan weer zo'n enorm blok reclame komt ben ik weer snel weg.

Sunflowertje

Robijn; de rare manier waarop ze "geuren en kleuren" zegt.... écht Amsterdams naar mijn mening. Kan het alstublieft niet zo plat !!!

Paulina

Tamaris reclame ? Verschrikkelijk
Al zou ik in de winkel leuke schoenen zien staan en er staat Tamaris op, dan koop ik ze niet!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in